It-leverancier HP en softwareleverancier SAP bieden een gezamenlijke supportdienst aan voor bedrijven die SAP-applicaties draaien op de infrastructuur van HP. Beide leveranciers koppelen hun supportafdelingen voor een nieuwe vorm van supportdienstverlening. Daarbij wordt SAP’s specifieke kennis van software gecombineerd met de technologische kennis van infrastructuur van HP. Zo moeten storingen sneller verholpen worden.
De nieuwe dienst moet klanten één loket bieden voor alle hardware- en softwarestoringen van SAP-applicaties die draaien op infrastructuur van HP. Klanten die de gecombineerde supportdienst afnemen kunnen hun problemen melden bij zowel de callcenters van HP als SAP.
HP ontwikkelde in samenwerking met de Duitse softwareleveranier het ondersteuningsprogramma HP Mission Critical Services Enhancement. Dat is een supportprogramma voor SAP-pakketten die het meest belangrijk zijn voor de bedrijfsvoering. Bij die dienst werken supportmedewerkers van HP nauw samen met het supportteam van SAP. De leveranciers maken bekend dat gezamenlijke klanten die kiezen voor maximale dienstverlening dag en nacht en zeven dagen per week binnen vier uur worden geholpen.
Betalen voor daadwerkelijk gebruik
HP introduceert ook de dienst Support Application Performance Standard (SAPS) Meter Service. Dat is een op het web gebaseerde dienst die het gebruik van hardware en software meet en analyseert. Het gaat om samengevoegde systemen waar SAP-oplossingen draaien in gevirtualiseerde infrastructuren van HP. Bedrijven die daar gebruik van maken, kunnen aan de hand van het werkelijk gebruik de kosten van specifieke SAP- oplossingen doorberekenen aan de juiste afdelingen. SAP hanteert al langer een leveringmodel waarbij alleen voor de daadwerkelijk gebruikte hoeveelheid software wordt betaald.