Logica wordt verantwoordelijk voor rapportages die telecomconcern KPN inzicht moet verschaffen in zaken als ziekmeldingen en de in- en uitstroom van medewerkers.
KPN heeft zijn informatiebeheersysteem voor personeelszaken uitbesteed aan ict-dienstverlener Logica. Daartoe tekenden de twee bedrijven een overeenkomst ter waarde van 2,8 miljoen euro met een looptijd van zes en een half jaar. Vijf KPN'ers komen in dienst van Logica.
Met het contract krijgt Logica de verantwoordelijkheid voor de rapportage die managers Human Resources (hr) van KPN inzicht verschaft in zaken als ziekmeldingen en de in- en uitstroom van medewerkers. De dienstverlener verzorgt bovendien maatwerkrapporten over de ontwikkeling van de loonkosten, inzet van leaseauto's en het zogeheten functiehuis van de onderneming.
Compacter
De ict-dienstverlener verzorgde voor KPN al verschillende diensten op het gebied van personeelszaken. Zo is het bedrijf vanaf januari 2008 verantwoordelijk voor het callcenter van de hr-afdeling, de ondersteunende informatiesystemen en de personeels- en salarisadministratie van de telecomreus. Hiervoor verhuisden zestig medewerkers van KPN naar Logica.
Door de uitbesteding van werkzaamheden wil KPN de hr-afdeling compacter maken. Volgens hr-directeur Henk van Tilborg van het telecombedrijf draait de taak van personeelszaken steeds meer om regie en sturing van het personeelsbeleid.