Het gehoste Office-pakket van Microsoft, Business Productivity Online Suite (BPOS), was zondagavond 7 augustus 2011 niet beschikbaar. Bliksem legde het BPOS-datacenter in het Ierse Dublin gedurende zeven uur plat. Volgens Microsoft was er sprake van een elektriciteitsstoring die van 18.50 uur tot 01.45 uur duurde. Ook Amazon's EC2 clouddienst werd door bliksem getroffen.
De uitval is veroorzaakt door een donderbui die de Ierse hoofdstad zondagavond trof. Hierdoor ontstonden problemen met de elektriciteitsvoorziening. Daardoor viel het datacenter van Microsofts BPOS uit.
Ook Amazon's EC2 clouddienst werd door bliksem getroffen, zo meldt de webpagina Amazon Web Services Service Health Dashboard. Amazon meldt dat er aantal ebs-servers (elastic block storage) uitvielen. Het opstarten van de uitgevallen servers duurde extra lang omdat er een kopie van de opgeslagen data moest worden gemaakt.
Office 365
Microsoft BPOS-klanten in Europa en Noord-Amerika hebben het laatste jaar te maken gehad met een aantal storingen. Microsoft migreert zijn klanten en betrokken ict-dienstverleners naar de Office 365, de opvolger van BPOS. Office 365 werd in juni 2011 geïntroduceerd.