Ict-dienstverlener Pink Elephant heeft een jaar na de heroprichting twintig man in dienst. De grote naamsbekendheid biedt het bedrijf niet alleen voordeel, zegt operationeel directeur Peter Latenstein.
Ruim een jaar na de heroprichting biedt ict-dienstverlener Pink Elephant werk aan twintig ict’ers. Dat is minder dan de doelstelling voor het eerste jaar, die op dertig tot veertig man lag. “Wij leggen bij het werven van mensen de lat hoog”, verklaart operationeel directeur Peter Latenstein de achterstand. In 2009 wil het bedrijf minimaal in omvang verdubbelen.
De grote naamsbekendheid biedt het jonge bedrijf ook een nadeel, merkt Latenstein. Opdrachtgevers vergissen zich nog wel eens in de omvang van het bedrijf. “Dan komen zij aanzetten met een opdracht die een paar maten te groot voor ons is.”
Nieuw leven
Willem Middelburg, die Pink Elephant in de jaren tachtig van de vorige eeuw oprichtte, blies het bedrijf begin 2008 nieuw leven in. Hij sloot met het Canadese Pink Elephant, dat de rechten op de naam in handen heeft, een overeenkomst voor het gebruik van de handelsnaam in Nederland.
Dapper van Latenstein dat hij hiermee naar buiten komt. Veel mensen verzwijgen altijd een verkeerde keuze van de naam die leidt tot een associatie waar je niets mee kan. Nu komt Latenstein met een duidelijk verhaal naar buiten en volgens mij getuigt het van klasse als je ook moeilijk nieuws brengt.
Bjorn,
Wat is het lastige verhaal in deze? En waarom is het zo dapper en getuigt dit verhaal van grote klasse? Ik denk dat de naam prima is gekozen, dat het puur een luxe is dat je ook voor te grote opdrachten in aanmerking komt. Dat 20 man in het afgelopen jaar zijn aangenomen is ook goed nieuws want er was bijna geen aanbod en veel vraag naar personeel. De lat hoeft ook niet lager want er zullen meer mensen beschikbaar zijn die op een grote naam zullen afkomen. Dus al met al een prima update met naar mijn mening geen enkele nieuws waarde behalve dan dat ze prima op koers liggen.
Als nieuwe Pinker is het goed te laten weten dat we er weer zijn. En dat we zoeken naar nieuwe opdrachten en collega’s.
De boodschap van het artikel is duidelijk, 2009 zal een uitdagend jaar worden, maar we hebben 20 zeer gemotiveerde collega’s en fantastisch management. Let’s just get it done!