Chemieconcern DSM besteedt het werkplekbeheer uit aan EDS. Het contract heeft een looptijd van vijf jaar. Getronics is nu verantwoordelijk voor het beheer van de werkplekken bij het chemieconcern. EDS doet met name de mailservices; DSM gaat de 'werkplekdesign'-werkzaamheden zelf uitvoeren.
EDS wordt verantwoordelijk voor het werkplekbeheer bij chemieconcern DSM. Het contract gaat 1 januari 2009 in en heeft een looptijd van vijf jaar. De waarde van het contract is niet bekend gemaakt. Het gaat om 17.000 werkplekken in dertig landen wereldwijd.
De ondersteuning vindt plaats vanuit Mechelen, waar de servicedesk van EDS zit. “Ons referentiebezoek aan hun servicedesk in Mechelen heeft een belangrijke rol gespeeld bij de keuze voor EDS”, zegt DSM-cio Aloys Kregting.
Contract met Getronics niet verlengd
Ict-dienstverlener Getronics is nu verantwoordelijk voor het werkplekbeheer bij DSM. Dit contract loopt in 2008 af. Een woordvoerder van de ict-dienstverlener zei eerder al dat het nieuwe servicemodel van DSM niet aansluit bij de nieuwe filosofie en strategie van de dienstverlener. Getronics richt zich alleen nog op standaard werkplekdienstverlening.
In 2002 tekenden het chemieconcern en Getronics een driejarig miljoenencontract. In 2005 werd dit uitgebreid en kreeg een waarde van veertig miljoen euro voor het beheer van twintigduizend werkplekken.
Computable-seminar
Praktijkverhalen horen over werkplekbeheer? Beheerders vertellen over hun ervaringen en projecten op het Computable-seminar Werkplekbeheer, dat op 29 oktober plaatsvindt in Amsterdam. Leer van je collega’s, stel hun vragen en deel je eigen ervaringen.
Gaat goed met GPR, ze worden overal de laan uitgestuurd en contracten worden niet verlengd. Weg bij Rijkswaterstaat (ook niet de minste), weg bij DSM.
Tijd om de hand eens in eigen boezem te steken misschien, en die minimumloontjes voor de ict-er eens aan te pakken en de mensen meer gemotiveerd krijgen om met plezier en passie hun dagelijkse werkzaamheden uit te voeren.
Eerst zien, en dan geloven.
RWS is nog steeds niet weg bij GPR. De nieuwe provider “Cap-Gemeni” krijgt sinds 1 januari 2008 de dienstverlening niet goed ingeregeld. Een site die in maart is over gegaan, is inmiddels weer terug bij GPR.
Toch bewijs, dat GPR meer in z’n mars heeft dan andere bedrijven. Wanneer RWS nu echt weg gaat bij GPR is niet bekend.
DSM komt er ook nog wel van terug. Want EDS is de makkelijkste niet. GPR is flexibel in dienstverlening, dat kunnen ze bij EDS vergeten. Ben benieuwd.
Leuke reactie van die GPR’er. Als RWS niet voor Cap had gekozen maar voor EDS waren ze al over geweest.
GPR maakt er ook maar een potje van.
Duidelijk genoeg. De twee belangrijkste platformen binnen RWS, zoals NWR en SBC mogen niet door GPR beheerd worden. Ze mogen alleen de calls afvangen en eventueel doorgeven.
@GPRer: DSM doet al jaren met succes/plezier zaken met EDS voor servers, dat dat nu uitgebreid wordt met werkplekbeheer is een uitbreiding op die jarenlange samenwerking (al een aantal jaren langer dan met GPR).
Het kan er (spijt me om te zeggen) alleen maar beter op worden.
GPR doet al acht jaar het werkplekbeheer.
GPR doet al acht jaar het werkplekbeheer, en daarnaast ook het beheer van alle FAP servers. Al die jaren, doen ze dat met groot succes, en werken ze ook samen met EDS. Helaas schort het vaak aan de kant van EDS, bij deze samenwerking. Cases worden te laat opgepakt, of zelfs soms niet terug gekoppeld. Voornamelijk op het gebied van exchange maakt EDS veel fouten.
GPR heeft voor EMEA een grote gebrukers tevredenheid. ZO scoorde ze in juli nog een 8,7 en in augustus zelfs een 9.1 Laat EDS dat maar eens evenaren.
Zonder een flamewar te willen starten:
Het is nog zeker geen acht jaar, maar pas sinds Aurora2 dat GPR werkplekbeheer doet (“In 2002 tekenden het chemieconcern en Getronics een driejarig miljoenencontract”). Verder heeft DSM het AD-beheer al afgenomen omdat het zo’n zooitje was (nog tijdens Aurora2). Daarnaast waren tot voor kort de FAPs ongepatcht en misten zelfs patches uit 2004. DSM heeft stevig moeten aandringen (en overtuigen) dat patchen toch wel echt nodig is. EDS behoefde geen overtuiging maar deed dat gewoon uit zichzelf.
Zeker: ook GPR heeft goede medewerkers, maar die worden kortgehouden en als service is het niets…
Alweer duikt de verkeerde informatie op dat EDS het werkplekbeheer bij DSM uitvoert.
De rol van EDS betreft uitsluitend dat het de bemanning levert van de door DSM zelf aangestuurde helpdesk.