Werkgevers en werknemers zijn op zoek naar efficiënte manieren om hun kennis op peil te houden. Global Knowledge laat zien dat leren op afstand dezelfde resultaten oplevert als klassikaal leren.
Global Knowledge ziet de belangstelling voor nieuwe lesvormen sterk toenemen. Inmiddels geeft bijna een kwart van alle Global Knowledge-studenten de voorkeur aan leren op kantoor of thuis, of aan een tussenvorm waarbij de lessen deels in de klas en deels via het scherm plaatsvinden. Factoren als efficiëntie, keuzevrijheid en het ontbreken van reistijd winnen het steeds vaker van de discipline die het klassikale regime met zich meebrengt en de sociale aspecten. Bovendien bieden moderne lesmethoden de mogelijkheid om een klassikale cursus te volgen via het scherm en actief deel te nemen aan de les. Deze ontwikkeling zorgt ervoor dat interactie tussen de cursist thuis en de klas steeds intuïtiever verloopt.
Juryoordeel
De jury is enthousiast over de voorbeeldrol van Global Knowledge en hoopt met deze nominatie de rol van technologie in het onderwijs een steun in de rug te geven. In het regulier onderwijs wordt op basisscholen en op middelbare scholen sinds enkele jaren structureel gebruikgemaakt van tablets en laptops. Daarmee wordt de eerste drempel op weg naar een brede acceptatie van online leren overwonnen. Het O4NT-initiatief (de Steve Jobs-scholen) voor kinderen van 4 tot en met 12 jaar ging in september haar tweede jaar in en recent onderzoek van Kennisnet wees uit dat op bijna één op de drie middelbare scholen (31 procent) leerlingen met een eigen tablet of laptop werken.
Stemmen
Op 3 november 2015 tijdens de jubileumeditie van de Computable Awards wordt bekend wie er naar huis gaan met de awards. U kunt nu stemmen op uw favoriet binnen elke categorie.