Beter Horen, aanbieder van hooroplossingen heeft in samenwerking met QNH Consulting, haar dienstverlening geoptimaliseerd. QNH ontwikkelde een Data Warehouse oplossing in combinatie met de implementatie van de rapportagetool QlikView. Beter Horen heeft daardoor meer inzicht gekregen in het gedrag en de behoefte van haar klanten.
Vestigingsmanagers van de ruim 250 Beter Horen verkooppunten kunnen, dankzij de door QNH ontwikkelde dashboards, eenvoudig zelf de belangrijke klantgegevens in kaart brengen en analyseren. Zo zien zij in één oogopslag hoe het ervoor staat met de klantbehoefte en verkoopcijfers. Hierdoor kunnen zij tijdig hun processen bijsturen en de nodige verbeteringen in hun dienstverlening doorvoeren.
Bij Beter Horen was er duidelijk behoefte aan inzicht in verkoopcijfers en klantgedrag. Voorheen werden rapportages in de vorm van spreadsheets onderling rondgestuurd, wat zorgde voor onnodige vertraging en een versplinterd beeld. Een selfservice Business Discovery platform als QlikView geeft vestigingsmanagers de vrijheid om in overzichtelijke dashboards zelf analyses uit te voeren. Aan de hand van de inzichten die hierdoor ontstaan kan de dienstverlening van Beter Horen worden geoptimaliseerd. Dit resulteert uiteindelijk in het beter en sneller helpen van haar klanten.
Juryoordeel
QNH heeft de jury overtuigd dat het, mede dankzij de prettige samenwerking met Beter Horen (agile aanpak) én de zichtbare toegevoegde waarde voor de klant, een project heeft gerealiseerd om trots op te zijn. De ontwikkeling en implementatie van het nieuwe systeem is in hoog tempo gerealiseerd. De terugverdientijd van de investering bedroeg een paar maanden.
Stemmen
Op 3 november 2015 tijdens de jubileumeditie van de Computable Awards wordt bekend wie er naar huis gaan met de awards. U kunt nu stemmen op uw favoriet binnen elke categorie.
Wat hebben ze dit jaar deze award verdiend!! Maar bij meeste stemmen gelden krijgen ze het lastig met de grote bedrijven als ‘concurrent’. Dus ik zou zeggen: stem op deze club!