Ook in 2013 ging een groot aantal zorgorganisaties over op aanschaf en invoering van Ortec. Met inmiddels 170 implementaties bij uiteenlopende zorgorganisaties, wordt een veelvoud aan planningsuitdaging getackeld met Ortec. Of het nu gaat om zelfroosteren, cyclisch plannen of servicegericht plannen, met één oplossing worden alle vormen van planning ondersteund. Klanten die recent voor Ortec kozen zijn onder andere Zorgbalans, MCA Gemini, Pameijer, Martini Ziekenhuis, Respect Zorggroep, Adullam, Livit en Medisch Spectrum Twente.
Ook innovatie is een belangrijk onderwerp voor Ortec. Zo lanceerde men in 2013 een nieuwe versie webcliënt en app voor personeelsplanning. Bovendien werd Ortec Workforce Scheduling gelanceerd als opvolger van Ortec Harmony. Onder de noemer Ortec Workforce presenteerde men een oplossingssuite, waarvan Ortec Workfore Scheduling (Ortec Harmony) en modules zoals Ortec Employee Self Service, Ortec Budget & Control en Ortec Flexpool deel van uitmaken. In 2014 lanceert Ortec daarnaast een Lite-versie van zijn oplossing voor personeelsplanning: Ortec Workforce Scheduling. Met deze Lite-oplossing wil Ortec een oplossing bieden voor organisaties met vijftig tot vijfhonderd medewerkers.
Juryoordeel
De jury is van mening dat Ortec al jaren aantoont dat het bewezen en een praktisch zeer relevante set aan planningsoplossingen aanbiedt. Zeker ook het innovatieve karakter is daarin onderscheidend. De krachtige software is voor de jury aanleiding om Ortec te nomineren in de categorie Softwareleverancier van het jaar.