Weleda, producent van gecertificeerde natuurlijke en biologische cosmetica en antroposofische geneesmiddelen, gaat zijn wereldwijde digitale content management op Hippo CMS centraliseren. Weleda is een naamloze vennootschap met hoofdkantoor in Arlesheim, Zwitserland en is vertegenwoordigd in ongeveer vijftig landen over de hele wereld, waaronder Nederland. Het bedrijf besloot dat het een web content management-oplossing nodig had die een beter hergebruik van content mogelijk zou maken en die ook gepersonaliseerde en gerichte content via een wereldwijde deployment en via meerdere kanalen, zoals mobiel en social mogelijk kon maken.
Een van de grootste uitdagingen was dat Weleda behoefte had aan een tool die direct kon beginnen met het automatisch afstemmen en optimaliseren van content aan persona’s, op gebieden als device, locatie, gedrag, etc. Weleda koos voor Hippo CMS zodat het content kan personaliseren voor al zijn klanten, wat van groot belang is voor de digitale strategie van Weleda.
Juryoordeel
Jeroen Verberg, ceo en mede-oprichter van Hippo, heeft de juiste keuzes gemaakt om functionaliteit zoals hergebruik van content en gepersonaliseerde en gerichte content via meerdere kanalen mogelijk te maken. Dit doet hij met Hippo al vele jaren. Hippo CMS open source geeft klanten als Weleda de vrijheid om snel content real time te optimaliseren, zelfs nog voordat de gebruiker (websitebezoeker) een zogenaamde ‘bekende gebruiker’ is. Weleda is slechts een voorbeeld van het goede werk van Verberg bij Hippo. Oprecht een nominatie waard.