De Jong & Laan, IBM en Ilionx hebben samen het project ‘Social business bij De Jong & Laan’ gedaan.
Hoe verbind je medewerkers met elkaar en deel je kennis binnen je organisatie als deze verspreid is over verschillende vestigingen? Dat is een vraag waar De Jong & Laan mee worstelde. Deze ondernemende accountantsorganisatie heeft 25 vestigingen, 750 medewerkers en zit verspreid over vijf provincies. Om tot de juiste oplossing te komen, besprak De Jong & Laan met Ilionx waaraan de eisen de software moesten voldoen. Dit ware medewerkers zichtbaar maken in de hele organisatie, organisatiebreed de kennis ontsluiten en interactie tussen de medewerkers tot stand brengen. Ook een belangrijke doelstelling was om op een Google-achtige wijze snel informatie te pakken.
De ict-oplossingen waarmee De Jong & Laan werkt, is voor een groot gedeelte gebaseerd op IBM-technologie. Al jarenlang vertrouwt de accountantsorganisatie op de producten van IBM. Daarom is er gebruik gemaakt van IBM’s Social Business-oplossing: IBM Connections in combinatie met WebSphere Portal. Ilionx implementeerde en integreerde de software bij De Jong & Laan en begeleidde de medewerkers bij het gebruik van het nieuwe intranet.