Luc Verbist, CIO van De Persgroep heeft gekozen voor het functioneren van haar websites gebruik te maken van APM-technologie van Compuware.
De Persgroep, uitgever van een groot aantal dagbladen en magazines (waaronder Computable) in Nederland en België en eigenaar van diverse radio- en tv-zenders, in België en Nederland samen 2,4 miljoen unieke bezoekers, die in totaal twintig miljoen pagina’s bekijken. Het aantal bekeken webpagina’s op mobiele toestellen is 47 miljoen per dag. Als een van de websites onvoldoende snel laadt of andere problemen geeft, dan kan dat reputatieschade of gemiste omzet betekenen. Bovendien gaan ontevreden gebruikers al snel naar de sites van de concurrentie, wat tot blijvend bezoekverlies kan leiden.
Voor De Persgroep is het dus cruciaal dat zijn websites goed functioneren – en mochten zich toch problemen voordoen dat snel op de juiste plek kan worden ingegrepen. Luc Verbist heeft gekozen voor Application Performance Management (APM). Deze applicatie zorgt ervoor dat De Persgroep inzicht krijgt in de prestaties van alle schakels in de keten, vanaf het datacenter tot op het scherm van de eindgebruikers. Daardoor lost De Persgroep eventuele problemen veel sneller op of kan deze zelfs voorkomen, en reputatieschade en omzetverlies vermijden.