Klantcontactspecialist Vanad Group neemt Morphis over. Dit bedrijf, gevestigd in Den Bosch, is de ontwikkelaar van ProcessRunner, software voor het digitaliseren van klantprocessen (customer experience). Vanad ziet in ProcessRunner de ideale aanvulling op het eigen Vanad Aloha.
De overname is in lijn met de strategie van Vanad Group om een ruim meerderheidsaandeel in succesvolle customer experience (cx)-technologiebedrijven te bereiken en zo klanten beter te kunnen bedienen.
Met de transactie verwerft Vanad Group 85 procent van de aandelen. De overige vijftien procent blijft in handen van de huidige eigenaren, die bovendien verantwoordelijk blijven voor de bedrijfsvoering.
Arthur Nederlof, topman Vanad Group, legt uit dat de samenwerking met Morphis teruggaat naar 2017 en de overname voortvloeit uit dat partnership. ‘ProcessRunner is een interessante uitbreiding van ons aanbod. Het systeem biedt een forse tijdbesparing, snellere afhandeling van contacten en sterk verbeterd overzicht. Daarmee kunnen ook onze klanten hun processen optimaliseren en de kosten verder verlagen’, aldus Nederlof.
Meer overnames
Morphis, opgericht in 2005, heeft een driekoppig management en bedient klanten in Nederland en België. De hoofdvestiging blijft in Den Bosch. Naar verwachting zal het team op termijn ook een locatie betrekken op de Vanad Campus in Capelle aan den IJssel. Het management van Morphis blijft nauw betrokken bij de dagelijkse operatie.
Vanad Group is een internationaal opererend bedrijf dat bedrijfsoplossingen levert op het gebied van informatie- en communicatietechnologie. Nederlof: ‘Het ligt in de lijn der verwachtingen dat we de komende jaren meer overnames gaan doen. We zijn daarbij kritisch; het gaat ons om kwaliteit en synergie. Er zijn op dit moment veel cx-technologiebedrijven die klaar zijn voor een groeispurt en dat makkelijker kunnen realiseren met een aandeelhouder zoals wij.’