Hoofddorp, 26 september 2017 – Assurantietussenpersonen ontvangen dagelijks veel provinciale post van verzekeraars, zoals polissen, IVB’s en nota’s. Al deze documenten zullen uiteindelijk, na verwerking door een van de medewerkers, doorgestuurd moeten worden naar de eindklant. Dit proces omvat veel repeterende en tijdrovende handelingen. Om deze handelingen weg te nemen ontwikkelde softwarebedrijf DDi uit Hoofddorp de oplossing Straight Through Processing (STP) voor provinciale post.
De provinciale post, of anders genoemd polispost, komt via veel verschillende kanalen binnen. Extranetten, APlaza, email, fysieke post. Ongeacht het medium pakt de DDi Transaction Robot (afgekort TA Robot) de berichten op. Papieren poststukken moeten alleen nog worden gescand. De rest doet de Robot helemaal zelfstandig. Hij haalt cruciale gegevens, zoals polisnummer, relatienummer, namen, (e-mail) adressen, schadenummers, kentekens, et cetera uit de berichten/documenten. Zo is direct bekend waar het over gaat en kan het gekoppeld worden aan het juiste dossier en het juiste werkproces. De nota van de verzekeraar komt in het dossier en wordt nooit een-op-een doorgestuurd naar de klant. De polis wordt inclusief nieuwe nota en begeleidende brief klaargezet om door te sturen naar de eindklant. Dit kan via de email, een notificatie per sms met link naar de digitale klantmap of nog traditioneel via de post. Zoals de klant dit wenst.
Samengevat neemt de TA Robot een tijdrovend proces uit handen en zorgt ervoor dat informatie altijd compleet en up-to-date is. Specialisten kunnen zich hierdoor focussen op hun primaire werkzaamheden en het servicelevel van de organisatie stijgt.