Het in 2007 gestarte partnerprogramma voor ZyXEL-resellers blijkt een wederom een goed initiatief te zijn van de business units Security en Networking van Compricon. Het programma bestaat uit trainingen, marketing ondersteuning, speciale condities voor technische support, speciale voorraadcondities en natuurlijk puur voordeel ten aanzien van prijsniveaus.
“In het eerste kwartaal hebben we al 47 mensen getraind en voor Q2 zitten we al op 37 personen”, zegt Dennis Ringeling, product manager Security en Networking bij Compricon. “De klant wordt getraind, op technisch en op commercieel gebied, over de hele range van ZyXEL: VoIP, Wireless, Security, Ethernet en Security 1050. Alle trainingen vinden natuurlijk plaats in onze comfortabele en uitstekend uitgeruste trainingsruimte. Voor Platinum partners wordt de sales training op locatie gegeven.” Compricon is tevreden over de ontwikkelingen binnen de business units Security en Networking. “We hebben in een korte tijd 25 partners voor ZyXEL mogen noteren”, reageert Frank van Kessel, sales manager. “Natuurlijk bieden wij onze partners door middel van rebates en marketing ondersteuning een mooi commercieel product, maar het geheel zit goed in elkaar. ZyXEL is een merk dat een compleet productenpakket heeft en dat juist voor het MKB goede lijnen heeft. Dit aangevuld met de kenmerkende pre- en aftersales service van Compricon geeft onze partners vertrouwen. Juist dit komt tot uiting in het aantal partners. Natuurlijk zijn we voor bepaalde regio’s nog op zoek naar partners, we willen immers Nederland compleet afdekken met Gold- en Platinum partners. Dennis Ringeling concludeert dat partners de typische Compricon aanpak waarderen. “Uiteraard komen alle distributeurs met partnerprogramma’s waarin van alles beloofd wordt, mits je de targets maar haalt. Natuurlijk worden er in ons programma ook targets gesteld, maar die zijn makkelijk te realiseren”. Als voorbeeld haalt hij een training aan: “de partner betaalt gewoon de training, maar we compenseren dit direct met gratis producten of we werken met kortingen op de producten waarvoor een training is gevolgd. We krijgen mooie complimenten doordat een aantal resellers echt attenties toesturen na het behalen van een certificaat. De energie die wij in een dergelijk programma stoppen wordt dus beloond doordat de reseller laat zien ook echt het vertrouwen heeft dat zijn business door dit partnership zal groeien. Uiteraard zien we dat ook aan de omzetcijfers”