Leverancier van imaging oplossingen Fujitsu Europe heeft de lancering van een kanaalprogramma aangekondigd, gericht op het uitbreiden van zijn resellerkanaal en het versterken van zijn indirecte verkopen.
Het EMEA-brede royalty programma is specifiek opgezet voor Fujitsu partners in het imaging segment.
Het bedrijf wil extra ondersteuning leveren aan resellers, vooral via marketing- en verkooptools. Voor de eerste keer zal de fabrikant resellers in staat stellen het Fujitsu merk direct te gebruiken.
Deze aankondiging geldt ook voor Nederland. De Engelse versie van het wereldwijde programma werd op 22 mei in Engeland gelanceerd, en andere talen volgen rond juli", bevestigt Ann Karolin Thueland, manager channel marketing EMEA, imaging system division, Fujitsu Europe.
Het programma behelst de volgende partnercategorieën: Fujitsu Authorised Imaging Distributor; Fujitsu Qualified Imaging Reseller and Fujitsu Selected Imaging Enabler.
Er zijn al 120 partners genomineerd voor formele certificatie binnen het programma. Het aantal zal aanzienlijk groeien dit jaar. Financiële stabiliteit en deskundigheid over Fujitsus producten zijn de minimale vereisten om binnen het programma te worden toegelaten. Om zilver, goud of elite partner te worden moet een reseller bepaalde investeringen en geografische bereikbaarheid kunnen aantonen, alsook ervaring in belangrijke marktsegmenten.
Fujitsu heeft ook een nieuw partner portal geïntroduceerd om partners toegang te geven tot programmaonderdelen, tools en sjablonen, gericht op hun status binnen het programma.
Fujitsus kanaalpartners in Nederland zijn momenteel ACAL, Dicom en TechData.