Met Stripe Elements kunnen online ondernemingen de aankoopbeleving voor klanten volledig aanpassen en automatisch optimaliseren
Stripe lanceert Elements: een oplossing waarmee online ondernemingen snel en makkelijk een moderne afrekenbeleving kunnen creëren. Elements bestaat uit bouwstenen voor een snel en makkelijk aankoopproces. De verschillende Elements kunnen naar wens gecombineerd en aangepast worden; het harde werk binnen iedere component wordt gedaan door Stripe. Dankzij automatische optimalisatie voor mobiele toestellen, locatie gerelateerde informatie, alternatieve betaalmethoden en meer, zorgt Stripe ELements voor een hogere conversie.
Zelfs anno 2017 is online afrekenen via een website of app soms onnodig ingewikkeld. Bijna drie kwart van alle mobiele winkelmandjes wordt achtergelaten voordat de aankoop is voltooid (bron: BI Intelligence). In veel gevallen is dit het gevolg van een onhandig afrekenproces. Tot nu toe hadden ondernemingen tot twee keuzes om hier iets aan te doen. Even snel iets bouwen op basis van vooraf ontworpen betalingsformulieren, of zelf iets helemaal op maat laten bouwen (iets dat vaak weken inspanning kost en dat zorgt voor meer complexiteit en mogelijke fouten). Uit een review van ‘s werelds top 100 commerce sites blijkt:
• 72 sites vertoonden drie of meer fouten bij het afrekenen – zaken die makkelijk aangepast kunnen worden om het voor klanten makkelijker te maken om af te rekenen.
• Bij bijna de helft werden klantengegevens die waren opgeslagen in de browser niet op de juiste wijze automatisch ingevuld in het online formulier.
• Bij een vijfde was het lastig om af te rekenen via mobiel, bijvoorbeeld omdat een numeriek toetsenbord voor het invoeren van creditcard- of rekeningnummers ontbrak.
Met Elements hoeven bedrijven niet meer te kiezen. Ze kunnen hun klanten nu een snelle, modern aankoopbeleving bieden die zeer makkelijk is aan te passen.
Elements biedt bedrijven het volgende:
1. Een volledig op maakte gemaakte betalingsbeleving – bedrijven kunnen alles aanpassen, van kleuren en lettertypen tot grafische elementen en andere layoutdetails. Er kan bijvoorbeeld voor gekozen worden om alle creditcardgegevens te verzamelen in één veld of in meerdere velden.
2. Zeer eenvoudige integratie – er zijn slechts enkele regels code nodig om Elements te integreren in een website. De meeste code kan rechtstreeks gekopieerd worden uit de documentatie. Voor aanpassingen hoeven slechts enkele parameters gewijzigd te worden; het is niet nodig om helemaal opnieuw te beginnen. Zo kunnen ondernemingen binnen enkele minuten van start.
3. Hogere conversie – Elements adresseert een aantal van de meest voorkomende fouten in het afrekenproces, met slimme oplossingen zoals:
• De mobiele beleving – Elements detecteert automatisch wanneer een gebruiker wil afrekenen via een mobiel toestel en optimaliseert de weergave automatisch. Daarbij wordt bijvoorbeeld rekening gehouden met verschillende schermgrootten en wordt een numeriek toetsenbord getoond wanneer dat zinvol is (voor creditcardnummers, verloopdatum, postcode, etc.)
• Real-time controle – terwijl een klant zijn gegevens invoert, toont Elements real-time feedback bij mogelijke fouten (in plaats van pas achteraf, nadat alle gegevens zijn ingevoerd).
• Lokalisatie – aan de hand van de ingevoerde creditcardgegevens bepaalt Elements automatisch welke info wordt gevraagd. In de VS wordt bijvoorbeeld gevraagd om een ‘zip code’; in Nederland en België om een ‘postcode’.
• Additionele betaalmethoden – met slechts één integratiestap kunnen ondernemingen met Elements niet alleen betalingen via creditcards accepteren, maar ook via alternatieve betaalmethoden zoals iDEAL, Bancontact, Apple Play, Android Pay of andere wallets die worden ondersteund door de Payment Request API.
• Autofill – Elements zorgt ervoor dat ‘autofill’ (het automatisch invoeren van standaardgegevens die zijn opgeslagen in de browser) consistent en correct werkt op ieder platform en met iedere browser.
Verder hoeven ondernemingen zich met Elements geen zorgen te maken over de beveiliging en compliance. De belangrijkste betaalgegevens worden alleen verzameld door Stripe en komen dus nooit terecht op de servers of systemen van de onderneming die Elements gebruikt. Alle informatie wordt rechtstreeks naar Stripe gestuurd en wordt daar veilig versleuteld opgeslagen. Dit betekent dat ondernemingen die Elements gebruiken voldoen aan de makkelijkste vorm van PCI-compliance (SAQ-A), zelfs volgens de nieuwste PCI-richtlijnen.
“Stripe wordt gebruikt door honderdduizenden bedrijven over de hele wereld, van Fortune 500-ondernemingen tot innovatieve start-ups”, zegt Duco van Lanschot, Head of Benelux voor Stripe. “We hebben die expertise gebruikt voor Stripe Elements, om internetondernemingen de best mogelijke betaalervaring te bieden. Daarbij handelt Stripe al het complexe werk af dat in de achtergrond plaatsvindt. Denk aan optimalisatie voor verschillende mobiele toestellen, voor verschillende betaalmethoden en voor verschillende regio’s. Ondernemingen kunnen Stripe Elements binnen enkele minuten implementeren en volledig aanpassen. En daarvoor is twee derde minder code nodig dan over het algemeen het geval is.”