Vodafone haalt een wereldprimeur naar Nederland. Voor het eerst is het mogelijk om onderwater virtueel met witte haaien te zwemmen dankzij het netwerk. Met de enige waterdichte virtual reality-bril in Europa duiken op 12 oktober Vodafone-klanten in het Amsterdamse Marnixbad via een 360 graden videostream met echte Zuid-Afrikaanse witte haaien.
Vodafone wil met dit project mensen inspireren met de laatste technologieën. In Zuid-Afrika worden exclusieve 360 graden videobeelden geschoten van witte haaien. Hiervan is een speciale stream gemaakt waardoor je in een virtuele wereld levensecht voelt hoe het is om zonder kooi met deze killer machines te zwemmen. Ondanks dat 4G onder water lastig is, heeft Vodafone dit wel mogelijk gemaakt. Hierdoor kunnen de deelnemers tijdens de hele ervaring in het Marnixbad de stream bekijken.
Nieuwe technologie beleven
‘Met onze nieuwe campagne ‘The Future is Exciting. Ready?’ laat Vodafone zien hoe technologie én ons netwerk een positieve impact heeft op het leven van mensen’, meent Laura van Gestel, manager commercial communications bij Vodafone. ‘En die toekomst is dichterbij dan ooit. In onze campagnes nodigen we Nederlanders uit deze nieuwe technologie te beleven en ervaren zij echt de spanning en voordelen hiervan.’
De duik met de virtuele haaien wordt begeleid door het Zuid-Afrikaanse onderzoeksteam van de social enterprise; White Shark Project. Een organisatie die duiken en onderzoek naar witte haaien mogelijk maakt. Zij nemen de deelnemers mee in deze unieke onderwaterervaring, waarbij je alles leert over het gedrag van de witte haaien en het onderzoek van White Shark Project naar deze fascinerende dieren.