Demandware breidt One Platform-strategie verder uit met nieuwe productmogelijkheden die retailers ondersteunen bij het bieden van een unified commerce-ervaring.
Unified commerce vereist samenwerking tussen verschillende onderdelen die normaal gesproken apart van elkaar functioneren, van het traditionele point of sale (pos)-systeem en callcenter tot aan de e-commerce- en mobile-technologieën. Op deze manier wordt de complexiteit gereduceerd en krijgen consumenten een uniformere klantervaring. Volgens een recent onderzoek van de National Retail Foundation (NRF) is 53 procent van de retailers van plan om binnen vijf jaar een unified commerce platform te implementeren. Binnen nu en tien jaar wil 86 procent een dergelijk platform hebben. Hierdoor ontwikkelt dit zich langzaam tot de nieuwe standaard binnen deze sector.
Demandware speelt in op de behoefte aan unified commerce door te blijven investeren in de One Platform-strategie van het bedrijf. Een aantal geavanceerde mogelijkheden, aangeboden via Demandware Commerce Cloud, breiden het aanbod van het bedrijf verder uit via alle kanalen en in de winkel. Het onderdeel Store Center is een nieuw enterprise cloud pos-oplossing gebaseerd op Tomax, wat afgelopen januari door Demandware overgenomen is. Order Center is een uitgebreide distributed order management-oplossing, waarmee het mogelijk wordt om via ieder kanaal te verkopen en orders te verwerken. Predictive Merchandising is een nieuwe site personalisatie-oplossing gebouwd op de technologie van CQuotient, die ook door Demandware is aangekocht. Predictive Email tenslotte biedt een oplossing, gebaseerd op de CQuotient-technologie, voor het personaliseren van e-mails.