Op 29 juni zijn de resultaten bekend gemaakt van het Outsourcing Performance onderzoek van Giarte 2017. Open Line heeft voor de derde keer op rij een 100% Outsourcing Recommendation Score behaald. Giarte voert ieder jaar een Outsourcing Performance onderzoek uit onder de Nederlandse ICT Outsourcing bedrijven. Dit onderzoek wordt gezien als de belangrijkste benchmarkstudie in de ICT naar klanttevredenheid van uitbestedende organisaties.
Onafhankelijk van de provider zelf is rechtstreeks aan klanten input gevraagd. Alle aanbevelingen van de klantengroep van een serviceprovider vormt de basis voor de berekening van de ‘Outsourcing Recommendation Score (ORS)’. Naast de 100% ORS heeft Open Line ook de hoogste score van het gehele onderzoek behaald op de indicator superfans: 53%. Dit is het percentage respondenten dat Open Line ‘absoluut’ zou aanbevelen.
Jef Raemaekers, directeur managed services: “Ik ben enorm trots op dit resultaat. Naast de uitstekende ORS zijn we de uitdagingen die vorig jaar uit het onderzoek kwamen aangegaan. We hebben hard gewerkt aan verbetering en zien dat in positieve zin over de hele lijn terug in hogere scores zoals ook de trustindicator (82). Alle medewerkers dragen bij aan tevreden eindgebruikers en in het krijgen én behouden van het vertrouwen in Open Line. Het compliment is dus vooral aan hen!”.