Nielsen heeft zijn samenwerking met de Nederlandse startup Easygenerator verlengd om het bedrijf te helpen zijn training- en ontwikkelingsbehoeften op te schalen. Door middel van Easygenerators cloudapplicatie krijgt een meerderheid van Nielsens 40.000 werknemers de mogelijkheid leercontent te creëren, om in de trainingbehoeften van het bedrijf te kunnen voorzien.
Leren door werken
De samenwerking tussen Nielsen en Easygenerator past in het 70-20-10-model, waarbij werknemers 70 procent van al hun vaardigheden tijdens het werken leren, 20 procent door middel van coaching en feedback, en 10 procent door middel van formele trainingen. ‘Easygenerator stelt ons mondiale leerteam in staat zich op formele leeroplossingen te richten die aan de strategische ondernemingsprioriteiten tegemoetkomen. Tegelijkertijd stelt het medewerkers van het bedrijf in de gelegenheid om extra leercontent te creëren om aan de specifieke behoeften van hun teams te voldoen’ zei Kevin Claus, Nielsens directeur Talent Engagement & Development.
Werknemers creëren content
Nielsen ondergaat snelle veranderingen als bedrijf. Easygenerator heeft medewerkers van Nielsen die dichtbij de content staan in staat gesteld een grotere rol te spelen in het creëren van trainingen, waardoor het hele bedrijf realtime kennis kan delen.
Dit zorgt er verder voor dat content een plaatselijk karakter gegeven kan worden en relevant is voor de eindgebruiker. ‘Medewerkers van Nielsen kunnen leercontent creëren zonder dat ze daarvoor een uitgebreide training nodig hebben. De gemiddelde kosten per cursus worden daardoor aanmerkelijk verlaagd,’ zegt ceo Kasper Spiro van Easygenerator.
Partnership sleutel tot succes
De ontwikkeling van een gebruikersgedreven model begint met vertrouwen in de kennis van de werknemer, en vereist een betrouwbare relatie tussen expertise en technologie. Easygenerator en Nielsen hebben samen aan een model gewerkt dat deze variabelen in aanmerking neemt. Nielsen heeft Easygenerator deelgenoot gemaakt van zijn ondernemingsbehoeften en Easygenerator heeft op zijn beurt oplossingen ontwikkeld die aan deze behoeften voldoen. Easygenerator heeft samen met Nielsen een win-winoplossing gecreëerd in de vorm van een toegankelijke tool met een mondiaal bereik, custom templates en een printvriendelijke output.
Over Easygenerator
Easygenerator biedt sinds 2014 cloudapplicaties voor e-learning. Werknemers worden in staat gesteld om snel aantrekkelijke content te creëren in plaats van dat ze traditionele cursussen moeten volgen. Het in Rotterdam gevestigde bedrijf heeft meer dan 30.000 gebruikers in meer dan 150 landen. Onder zijn cliënten zijn T-Mobile, Nielsen, Unilever, New Relic en Drake University. Sinds 2015 is Easygenerators jaarlijkse omzet met 100 procent gestegen.