Siemens Enterprise Communications (SEN) lanceert een slooppremie om het MKB te helpen de economische crisis het hoofd te bieden.
Omdat in het huidige economische klimaat middelgrote en kleine bedrijven (MKB’s) op zoek zijn naar concrete oplossingen om hun concurrentiepositie te verhogen en hun kosten te verlagen, lanceert Siemens Enterprise Communications (SEN) twee unieke commerciële acties om hen te helpen de migratie naar nieuwe telefooncentrales en Unified Communications te versnellen en daardoor hun concurrenten voor te blijven – juist in de huidige moeilijke periode.
Deze acties bieden klanten de mogelijkheid een premie te ontvangen die kan oplopen tot €1000 per systeem en € 20 per telefoontoestel wanneer ze een vervanging of upgrade van hun communicatiesystemen uitvoeren. Dit kan gaan om telefoontoestellen of volledige systemen van alle leveranciers.
Bovendien biedt SEN ook premies aan resellers die Unified Communications platformen verkopen die onder deze actie vallen. Op deze manier kunnen ook MKB’s snel een overstap maken naar Unified Communications dat een stuk efficiëntie, dus kostenbesparing binnen de organisatie brengt.
SEN ontwikkelde deze acties nadat uit een wereldwijd onderzoek naar de "pijnpunten" in de communicatie van MKB’s bleek dat tot 40 procent van de productiviteit van middelgrote en kleine bedrijven verloren kan gaan indien communicatiesystemen niet geïntegreerd worden.
De meest voorkomende "pijnpunten" voor bedrijven zijn: inefficiënte coördinatie van communicatie tussen medewerkers onderling, slechte bereikbaarheid voor klanten, obstakels voor samenwerking in (virtuele)teams en de tijd die verloren gaat aan het behandelen van klachten via verschillende communicatiekanalen.
Jerry Boezel, Directeur Siemens Enterprise Communications Nederland, merkt er het volgende over op: "De slooppremie is inmiddels een welbekende actie in Nederland waarbij bedrijven en organisaties een premie ontvangen wanneer de oude bedrijfsmiddelen zoals de telefooncentrale wordt ingeruild voor een nieuwe zoals een Siemens oplossing. Wij spelen hierop in omdat uit onderzoek bleek dat er behoefte is aan efficiëntere communicatie binnen het MKB, bijvoorbeeld doordat je een fax vanuit huis of onderweg kunt lezen als mail en je e-mail kunt beluisteren als voicemail. Dit spaart tijd en nodeloos bellen, of erger nog, nodeloos reizen. Met deze unieke actie kan de klant genieten van alle efficiency voordelen die een Siemens oplossing met zich meebrengt. Het is een actie die goed is voor klanten, economie en milieu! Verder is dit een geweldige ondersteuning en stimulans voor onze resellers, die voor ons een sleutelrol spelen in de markt"