Het succes van een call center is in belangrijke mate afhankelijk van de kwaliteit van de personeelsplanning. Maar plannen in call centers is een specialisme op zich (‘workforce management’).
Planning Professionals is een nieuw bedrijf dat organisaties ondersteunt bij het optimaliseren van de inzet van personeel in call centers. Met een innovatief concept kan Planning Professionals de continuïteit en optimalisatie planning in call centers garanderen.
Het juiste aantal medewerkers op het juiste moment ingepland en ingezet; dát is de essentie van planning in call centers. Onderbezetting leidt tot ontevreden bellers en te hoge werkdruk bij de medewerkers, terwijl overbezetting handenvol geld kost. Een goede planning is essentieel, maar complex om te realiseren.Veel organisaties kunnen niet meer zonder planningssoftware en speciaal daarvoor opgeleid personeel.
Planning Professionals is opgericht door William Gerritsen (planning specialist) en Ewald Valk (commercie) om organisaties te ondersteunen bij het opzetten, continueren en perfectioneren van de eigen call center planning. Tot de bedrijfsactiviteiten behoren taken als interim planning en consultancy. Ook kan er een beroep op de Planning Professionals worden gedaan voor programma management en als ondersteunende helpdesk. Desgewenst neemt het nieuwe bedrijf de hele planning over, op basis van in- danwel outsourcing.
Uniek is de abonnementenservice die de Planning Professionals aanbieden. Ewald Valk: "Met name kleinere organisaties zijn vaak erg kwetsbaar in de planning. Als er een planner uitvalt, is er direct een operationeel probleem. Middels een abonnement bij ons kunnen bedrijven zich ‘verzekeren' tegen de ongewenste gevolgen. Wij garanderen dat er altijd een actuele planning wordt gemaakt!"
Het call center van een groot landelijk dagblad maakt inmiddels naar tevredenheid gebruik van de diensten van de Planning Professionals. Contractbesprekingen met een aantal andere organisaties zijn gaande.