Trend Micro, speler op het gebied van netwerkantivirus- en internetcontentbeveiliging, kondigt verregaande verbeteringen aan in zijn strategie voor gelaagde messaging-beveiliging. Deze beveiliging, die deel uitmaakt van de Trend Micro(tm) Enterprise Protection Strategy, biedt verbeterde, uitgebreide bescherming van het berichtenverkeer van grote ondernemingen.
Bedreigingen van de messaging-infrastructuur worden steeds geavanceerder en moeilijker detecteerbaar. Bovendien combineren hackers verschillende typen e-mailaanvallen, zodat samengestelde bedreigingen ontstaan, die gebruikmaken van zowel messaging-technologie als internet. De e-mailbeveiliging van Trend Micro blokkeert links naar kwaadaardige websites, terwijl de internetbeveiliging gevaarlijke gegevensstromen en downloads blokkeert. Vanwege de toenemende complexiteit van dergelijke bedreigingen is een integrale, gelaagde beveiligingsoplossing vereist, die uitgebreide bescherming tegen aanvallen biedt.
Doordat e-mail is uitgegroeid tot het belangrijkste zakelijke communicatiemiddel, is het beveiligen van de mailinfrastructuur cruciaal. Trend Micro stelt gelaagde e-mailbeveiliging centraal in zijn aanpak op het gebied van messaging-beveiliging. Om volledige bescherming van het berichtenverkeer te bieden, is e-mailbeveiliging op zowel gatewayniveau als mailserverniveau vereist.
De gateway vormt het eerste en meest efficiënte punt om aanvallen van buitenaf te blokkeren. Het is het enige punt waarop spam-, phishing- en bulk-e-mailaanvallen de toegang tot een netwerk kunnen worden ontzegd, wat bandbreedte en opslagcapaciteit bespaart. Bovendien vormt de gateway het laatste punt waarop is te voorkomen dat gevoelige informatie een netwerk verlaat. Om de beste bescherming tegen bedreigingen op gatewayniveau te bieden, introduceert Trend Micro verbeterde versies van Trend Micro InterScan Messaging Security Suite, de verwante appliance en een nieuwe gehoste dienst. Trend Micro gebruikt specifieke technologieën, zoals reputatiediensten, antispam- en antivirusscanning-engines en contentfiltering, om klanten krachtige en betrouwbare beveiliging van hun e-mailgateway te bieden.
Daarnaast vinden veel bedreigingen hun herkomst binnen de organisatie. Dergelijke bedreigingen kunnen het meest effectief worden afgevangen bij de mailserver. De mailserver is het enige centrale controlepunt voor interne communicatie en vormt de eerste mogelijkheid om uitgaande e-mailberichten te scannen. Dit is vaak de locatie waar eisen op het gebied van opslag, archiveren en compliance om de hoek komen kijken. Daarnaast maakt de beveiliging van de mailserver het mogelijk om voortdurend binnenkomende berichten te inspecteren en het mailarchief automatisch te scannen. Trend Micro ScanMail biedt bedrijven uitgebreide bescherming van hun mailserver tegen beveiligingsrisico's op het gebied van binnenkomende en uitgaande berichten, en mailverkeer tussen filialen. De oplossing is momenteel verkrijgbaar voor Microsoft Exchange en Lotus Domino. Binnenkort introduceert Trend Micro een nieuwe versie voor Microsoft Exchange.
"E-mail is voor de meeste bedrijven de belangrijkste vorm van communicatie. Dit middel loopt echter risico's door interne en externe bedreigingen, die bedrijven voor lastige beveiligingsuitdagingen stellen", zegt Brian Burke, Research Manager bij IDC. "Een geïntegreerde en modulaire beveiligingsaanpak is noodzakelijk om e-mail adequaat te beschermen tegen verschillende soorten messaging-bedreigingen. Een totaaloplossing van één leverancier is een kostenbesparend alternatief voor een omvangrijk beveiligingssyteem met producten van meerdere leveranciers. Bovendien vereenvoudigt een dergelijke oplossing het beheer en onderhoud."
Naast uitgebreide online bescherming bieden de internetbeveiligingsproducten van Trend Micro aanvullende bescherming van het berichtenverkeer. Deze producten blokkeren al het verkeer naar phishing-websites, scannen e-mail op virussen en voorkomen het downloaden van pharming-crimeware en Trojaanse paarden die toetsaanslagen registreren. Daarnaast beschermen ze tegen andere malware die vertrouwelijke informatie in gevaar brengt, vaak via kwaadaardige websites die in e-mailberichten worden aangeprezen. Voor een uitgebreide beveiliging van het berichtenverkeer hebben bedrijven bescherming nodig, die e-mail- en internetprotocollen omvat.
Steeds meer bedrijven worden zich bewust van de noodzaak om extra communicatie- en samenwerkingstools te beveiligen. Deze behoefte weerspiegelt het toegenomen gebruik van, het grotere aantal aanvallen op en compliance-vereisten voor dergelijke tools. Speciaal voor klanten met een Microsoft-netwerkomgeving heeft Trend Micro zijn bewezen beveiligingstechnologie uitgebreid met bescherming van Instant Messaging- en samenwerkingstools op basis van een 'better together'-aanpak.
"Hackers lanceren continu nieuwe en geavanceerder aanvallen. Bedrijven hebben daarom behoefte aan beveiliging van het berichtenverkeer, die bescherming biedt tegen zowel enkelvoudige als gecombineerde bedreigingen, inclusief aanvallen die naast messaging-functionaliteit gebruikmaken van internet en andere netwerkpunten", zegt Max Cheng, algemeen directeur Enterprise Business Operations bij Trend Micro. "Trend Micro biedt integrale en gelaagde messaging-beveiliging tegen uiteenlopende bedreigingen als onderdeel van zijn Enterprise Protection Strategy. Door in zee te gaan met één beveiligingsleverancier die vereenvoudigde updatefunctionaliteit, gecoördineerd beheer en allesomvattende ondersteuning van de netwerkbeveiliging biedt, kunnen klanten zich verzekeren van een completer beveiligingsoplossing tegen lagere eigendomskosten."
De gelaagde aanpak stelt bedrijven in staat om de beveiliging en de beschikbaarheid van bedrijfskritische messaging- en andere ICT-infrastructuren te waarborgen. Dit minimaliseert de beheerinspanning, verbetert medewerkersproductiviteit en verlaagt infrastructuurkosten. Trend Micro helpt bedrijven tegelijkertijd om de kans op misbruik van informatie en gegevenslekken te reduceren. Hiermee voorkomen ze juridische kosten en boetes als gevolg van non-compliance, het verlies van klanten en schade aan het bedrijfsimago.