CodeSkillz heeft via een investeringsronde honderdduizend euro opgehaald bij drie ict-entrepreneurs. De Eindhovense onderwijsstartup ontwikkelt een lesmethode in digitale geletterdheid voor het voortgezet onderwijs (vo). De injectie maakt het mogelijk de methode af te ronden en op de Nederlandse markt te brengen.
CodeSkillz, opgericht door TU/e-alumni Glenn Bergmans, Laura Nijenhuis en Joris van Rijn, speelt met de lesmethode in op de curriculumwijziging die vo-scholen aanspoort om zowel inhoud als vorm van het onderwijs te digitaliseren. Het ontwikkelen van digitale vaardigheden is straks immers een integraal onderdeel van het Nederlandse onderwijs.
Volgens Glenn Bergmans is dat hoog tijd. ‘Tot op heden werd deze stof alleen onderwezen met workshops en buitenschoolse activiteiten. Maar werken met computers is in deze tijd een basisvaardigheid, net als wiskunde en topologie.’
De digitale lesmethode moet over vijf maanden klaar zijn om te gebruiken door scholen.
Investeerders zijn Erwin van den Bosch, Henk Cloudt en Hen Snackers, drie ict-entrepreneurs die jonge bedrijven ondersteunen. Snackers: ‘Wij geloven in de maatschappelijke impact van ict-onderwijs passend bij de huidige tijd én generatie. CodeSkillz biedt het platform om hier succesvol invulling aan te geven.’
Over CodeSkillz
CodeSkillz is een vorig jaar opgerichte Eindhovense startup die digitale lesmethodes ontwikkelt voor het vo en zich ten doel stelt volgende generaties voor te bereiden op de toekomst. In die toekomst wil het zichzelf bovendien ontwikkelen tot een digitale uitgever, die ook digitale methodes voor andere vakken uitrolt.
Eerder kreeg de startup een lening van Simac Techniek om de markt te verkennen en een proof-of-concept op te zetten