Mediamarkt gaat met het eigen mobiele telefoniemerk Let’s Go Mobile de Nederlandse markt op. Het elektronicaconcern belooft ook ongelimiteerde cloudopslag te leveren. Mediamarkt richt zich zowel op consumenten als zakelijke klanten en maakt gebruik van het mobiele netwerk van KPN.
De nieuwe dienst is per 1 mei online en via de winkels van de keten beschikbaar. Mediamarkt richt zich naast data en belminuten op een abonnementsvorm met onbeperkte cloudopslag. Het is nog niet bekend wat het beleid voor eerlijk gebruik (fair use policy) van de opslagdienst is.
Volgens de aanbieder richt het nieuwe merk zich op ‘prijsbewuste en op technologie gerichte consumenten’ die kritisch kijken naar de prijs-kwaliteitverhouding van hun mobiele abonnement.
Zakelijke gebruikers
De pijlen zijn ook gericht op een aandeel in de zakelijke markt. Mediamarkt meldt dat klanten van Let’s Go Mobile in de nabije toekomst modules aan de bundel kunnen toevoegen zoals verschillende soorten beveiligings- en kantoorsoftware, zakelijke oplossingen en diensten van Mediamarkt. Wat dat aanbod precies behelst, is nog niet gecommuniceerd.
Mediamarkt over de cloudopslag: ‘De standaard onbeperkte cloudopslag bestaat uit de Mediamarkt-clouddienst en biedt de gebruiker onbeperkte opslag van alle foto’s, video’s en documenten op elk apparaat.’ Klanten kunnen daarnaast kiezen uit verschillende pakketten voor belminuten en data. De data worden volgens de aanbieder veilig opgeslagen op Europese servers in Noorwegen en beschermd door strikte privacywetgeving (GDPR).
Prijs
De keuze om een eigen telefoniemerk op te zetten past in de strategie waarbij Mediamarkt naast de verkoop van elektronica ook bijpassende diensten en accessoires levert, zoals verzekeringen en computer-accessoires zoals externe harde schijven en monitorarmen. Het bedrijf profileert zich als onestoptechnologiewinkel.
De aanbieder belooft een duidelijke prijsstructuur, ‘zonder kleine lettertjes of verborgen kosten’, dat een alternatief is voor het aanbod van traditionele providers. ‘De prijsstelling ligt duidelijk onder die van grote netwerkaanbieders en klanten krijgen een completer basispakket.’