Customer Xs, specialist op het gebied van informatie-ontsluiting, en Qweery, specialist in zoek- en navigatieoplossingen voor e-Commerce websites, hebben vandaag een partnerovereenkomst ondertekend. Door deze samenwerking zouden bedrijven en consumenten sneller de juiste informatie op internet kunnen vinden.
Customer Xs is een bedrijf dat informatie ontsluit en bedrijven helpt bij het verbeteren van hun dienstverlening op onder andere internet. Door de samenwerking kan Customer Xs zijn klanten een totaalpakket van softwaretoepassingen voor het vereenvoudigen van de communicatie met bezoekers van hun website aanbieden.
Qweery is een bedrijf dat in eigen huis zoek- en navigatietechnieken ontwikkelt voor om zo snel mogelijk, automatisch en in de juiste en gewenste volgorde informatie op te leveren. Het zelflerende zoekplatform houdt niet alleen rekening met de zoekopdracht ‘an sich’, maar bijvoorbeeld ook met de opbouw van de content, het gebruik van filters en de voorkeuren van degene die de zoekopdracht uitvoert. De zoekopdracht kan uitgevoerd worden met de zoekbox, via de hoofdnavigatie van een website of shop of ‘onderwater’, aan de hand van het personaliseren van content op basis van het surf-, klik- of zoekgedrag van de bezoeker.
Ramon Cohen de Lara, directeur van Qweery: "Onze manier van zoeken en – zeker zo belangrijk – de manier van presenteren, laat bijvoorbeeld de bezoeker na de eerste ingetikte letter van een zoekopdracht, nog voor deze compleet is uitgeschreven, al resultaten zien met foto, omschrijving en prijs. Bij het intypen op een webshop van bijvoorbeeld de zoekopdracht ‘wasmachine’ worden bij de eerste twee letters ‘wa’ al wasmachines maar ook wasdrogers, wasdroogcombinaties en waterkokers getoond. Wanneer de zoekopdracht verder wordt afgemaakt, worden bij ‘wasm’ alleen wasmachines getoond plus specificaties (merken, energieklasse, vulgewicht en toeren per minuut) waarop de zoekopdracht simpel en direct verfijnd kan worden. Hierdoor vindt en koopt de bezoeker sneller het gewenste product en zal hij eerder overgaan tot aanschaf van meer producten."
"Ons motto is: turn visitors into customers", vult Cees Zwezerijn, oprichter en ceo van Customer Xs aan. "Dat is precies wat de oplossingen en technieken van Qweery doen. Zij zorgen ervoor dat een bezoeker razendsnel kan vinden wat hij zoekt, aangepast aan zijn profiel en voorkeuren. En dat vertaalt zich vaak in een aankoop, hoge klanttevredenheid en herhalingsaankopen."
Customer Xs adviseert over, integreert, implementeert en optimaliseert datasystemen en communicatiekanalen en zorgt dat bedrijven hun it-systemen en hun (web)winkels zo inrichten dat communicatie met bezoekers eenvoudig wordt. Door de samenwerking kunnen nu ook de Qweery-technieken en -oplossingen worden aangeboden.