Azerty is al vanaf 2004 actief met de digitale verkoop van hardware, software en randapparatuur aan de particuliere en zakelijke markt in Nederland en België. Het assortiment is breed en kwalitatief met veel aandacht voor de snelheid en service van de leveringen. Bovendien kiest Azerty voor optimale communicatie naar de klant, vanaf het eerste contact tot de nazorg van de levering.
Deze positieve kenmerken zijn niet onopgemerkt gebleven bij de vele klanten en leveranciers, waardoor Azerty al diverse prijzen in ontvangst mocht nemen. Ook in 2009 is Azerty weer voor enkele prestigieuze prijzen genomineerd, zoals de Twinkle 100, FD Gazellen 2009 en Best Online Hardware Shop.
Op 30 september 2009 maakt Twinkle Magazine, het enige vakblad voor webwinkeliers, de top 100 van webwinkels in Nederland bekend. Azerty is hiervoor genomineerd en begeeft zich hiermee tussen grote namen als Transavia.com, TUI.nl, Wehkamp.nl en Bol.com.
In 2008 was Azerty al winnaar van de Gouden Gazelle in Overijssel, de grootste groeier van alle FD Gazellen in de middelgrote klasse. De FD Gazellen wordt toegekend door het Financieel Dagblad aan bedrijven met een omzetgroei van 20% of meer over een ononderbroken periode van drie jaar. Een andere voorwaarde is dat het bedrijf in het laatste jaar winstgevend was en in de voorgaande twee jaar maximaal één jaar verlieslatend. Azerty voldoet aan al deze voorwaarden en is dan ook weer volop in de running voor deze eretitel.
In 2007 riepen de lezers van Hardware.Info de Raalter webwinkel al uit tot Best Online Hardware Shop. Ook dit jaar kan Azerty heel hoog eindigen, want het is nu al de meest besproken winkel van Hardware.Info.
Azerty beloont trouwe klanten
Dat Azerty genomineerd is voor bovengenoemde prijzen komt mede doordat het bedrijf haar kernwaarden serieus neemt: Tevreden klanten, alle afspraken nakomen, gebruik maken van de kennis van klanten en leveranciers en vertrouwen op elkaar. Een goed voorbeeld hiervan is de introductie van het Azerty spaarprogramma, speciaal voor trouwe klanten. Met dit spaarprogramma is Azerty uniek ten opzichte van vergelijkbare webwinkels en iedereen kan gratis deelnemen. Door haar trouwe klanten groeide Azerty tot een Online Hardware Shop die dagelijks duizenden bezoekers telt. Dat trekt de aandacht van A-merken die graag de beste aanbiedingen willen doorgeven. Azerty kiest ervoor om dit als dank terug te geven aan haar trouwe klanten. Tweewekelijks verschijnt een nieuwsbrief met de beste acties van het moment, ook extreme acties. Voor elke besteedde euro ontvangt de klant 1 Azertie en de waarde van 200 Azerties is 1 euro. Wie Azerty bekend maakt bij vrienden, kennissen of collega’s ontvangt extra Azerties. Wanneer uw collega bijvoorbeeld een bestelling plaatst en bij de eerste bestelling uw klantnummer doorgeeft, dan krijgt u 50 extra Azerties. Als die collega op zijn beurt een nieuwe klant aanbrengt, dan ontvangt uw collega 50 Azerties, maar u ook weer 40 extra Azerties. Dit aanbrengsysteem werkt tot drie niveaus en in totaal kunt u hiermee maar liefst 1.320 Azerties verdienen. Verder zijn Azerties te verdienen via bepaalde online acties van partners van Azerty en door te kiezen voor producten met de speciale Azerties Button.
Naast dit unieke spaarsysteem heeft Azerty bovendien een nieuwe actiepagina gelanceerd. Met deze actiepagina wil Azerty haar klanten extra service bieden door computergerelateerde diensten en producten te presenteren. Deze diensten en producten worden aangeboden via streng geselecteerde partners, die zijn gekozen op basis van betrouwbaarheid, service en de relatie met Azerty.