Oracle heeft zijn partners op de jaarlijkse Oracle OpenWorld in San Fransisco gevraagd meer van zijn software te verkopen.
Dit meldt de Amerikaanse CRN. Oracle zegt zijn partners te helpen in het uitbreiden van het aantal trainingen en het verbeteren van het Oracle PartnerNetwork (OPN) portal, allemaal onder het motto ‘Partner Enablement 2.0′. Hieronder vallen 20.000 solution providers die meer van Oracle’s product portfolio aan de man moeten brengen. Oracle’s channel partners waren goed voor 40 procent van Oracle’s omzet in het fiscale jaar 2008. Dit zei co-president Safra Catz op de Oracle Partner Forum. Naast database software worden de partners verzocht meer middleware en applicatie software, zoals erp en crm, te verkopen. Ook moet de verkoop van ‘edge applicaties’ omhoog. Dat zijn business intelligence, content management en application lifecycle management software.
Oracle heeft verder de Oracle Identity Assurance Partner Alliance in het leven geroepen. Dit is een initiatief voor het leveren van uitgebreide en proactieve identiteitsfraude preventieoplossingen.
Verder zijn er voor soa-toepassingen meer dan 50 nieuwe integraties gevalideerd door Oracle Applications Integration Architecture for Partners-initiatief (AIAP).
Meer dan 250 ISV’s (Independent Software Vendors) kiezen Oracle als basis voor de ontwikkeling van complete, open en geïntegreerde Software-as-a-Service (SaaS) applicaties.
Oracle nam de laatste jaren 47 bedrijven over en heeft nu rond de 9000 producten. Channelinsider.com meldt verder dat Oracle meer Saas producten via de channel wil laten verkopen.