Gomocha neemt alle klanten over van Aiming Field Service, het voormalige FieldAssist, uit het Limburgse Stamproy. De Nederlands-Amerikaanse leverancier van field management software krijgt hierdoor toegang tot bredere markten in de maakindustrie, koeling, bouw en vacuümtechniek.
FieldAssist werd een paar jaar geleden door Interman Engineering uit Etten-Leur overgenomen van Moonen Group of Companies. De komende twee maanden gaat FieldAssist op in het grotere Gomocha. Gomocha, een samentrekking van Go Mobile en Change, is 33 jaar geleden opgericht door Martin Knook.
Zijn platform voor de ondersteuning van mobiele onderhoudsmonteurs, FMP360, bezorgde hem bij Gartner de status van ‘innovation vendor’. In Nederland heeft Gomocha klanten als Canon Business Center, Strukton, Frimex, Stulz, Rendo Netwerken, Geveke, Wilchem, Central Point en Jaski. De FP30 App is geschikt voor verschillende soorten activiteiten van buitendiensten zoals installatie, reparatie, routine-onderhoud, inspectie en revisie.