Het in 1996 opgerichte internetbedrijf RegioProviders introduceert een nieuw partnerprogramma voor bedrijven die internetgerelateerde diensten leveren. Software ontwikkelaars, reclamebureaus en automatiseringsbedrijven kunnen hierdoor een compleet pakket aan professionele internetdiensten koppelen aan het eigen assortiment.
Veel ondernemers hebben de voorkeur voor 1 leverancier voor internetdiensten. Partners van RegioProviders kunnen door de samenwerking direct invulling geven aan deze vraag. Bestaande klanten kunnen beter worden bediend en er ontstaan nieuwe mogelijkheden om nieuwe klanten binnen te halen. Door de samenwerking krijgen partners bovendien direct toegang tot een kennisbron die hen daarbij helpt.
Maandelijkse inkomsten belangrijk
Het portfolio waarmee partners aan de slag gaan bevat veel diensten waarbij sprake is van vaste maandelijkse inkomsten. Dit in tegenstelling tot andere partnerprogramma’s waarbij vaak sprake is van alleen een éénmalige afsluitprovisie. Omdat de support op alle producten en diensten door RegioProviders zelf wordt geleverd, hoeven partners hiervoor niet te investeren.
Gewoon ervaren
"We vinden het belangrijk dat veel partijen de gelegenheid krijgen om een partnership met ons te ervaren. Dat is ook de reden waarom we geen minimale afname hanteren en diensten van andere leveranciers gewoon toestaan," vertelt Robbert Bakker, directeur. "We vertrouwen op het kennis- en serviceniveau binnen onze organisatie als basis voor een succesvolle samenwerking."
Het partnerprogramma sluit aan op de in 2006 geïntroduceerde RegioProviders franchiseformule. Een partner die een strategische samenwerking zoekt, kan starten als Dealer en via Preferred Dealerschap eventueel doorgroeien naar een zelfstandige RegioProviders franchise vestiging.
Profiel RegioProviders
RegioProviders is sinds 1996 aanbieder voor het mkb van hoogwaardige internetdiensten. Uitgangspunt daarbij is een lange termijnrelatie op basis van kwaliteit. De organisatie telt inmiddels vijf vestigingen die vanuit een eigen regio het mkb voorzien van internetdiensten. Het partnerprogramma maakt deel uit van de groeistrategie van de organisatie, waarvan ook franchising een onderdeel is. Door het netwerk van partners uit te breiden is het mogelijk om schaalvergroting toe te passen.