Raymond Steenvoorden is benoemd tot Europees product marketingmanager voor Raritan, leverancier van gecentraliseerd IT-beheeroplossingen.
De benoeming van Steenvoorden is een direct gevolg van Raritan’s groeistrategie voor de Europese markt. Steenvoorden heeft ruim acht jaar ervaring in de KVM (Keyboard Video Mouse) markt en was accountmanager Benelux bij Raritan voordat hij zijn nieuwe functie aanvaardde.
Voorheen vervulde hij voor Avocent een soortgelijke functie. Zijn kennismaking met deze markt dateert uit 1997 bij APW Wright Line; de distributeur voor APEX in de Benelux. Steenvoorden’s verantwoordelijkheden omvatten de coördinatie van Europese productlanceringen. Daarnaast is hij ook verantwoordelijk voor het trainen van nieuwe en bestaande partners en de communicatie met de wereldwijde product management groep. Steenvoorden zal vanuit Raritan’s Europees hoofdkwartier in Capelle aan den IJssel opereren en rapporteert rechtstreeks aan de director of sales & operations, Gerard Heuvel.
‘Steenvoorden is een echt icoon in de KVM markt,’ aldus Heuvel. ‘Hij combineert een grondige technologische KVM achtergrond met een goed inzicht in het partnerkanaal en wat belangrijk is voor eindgebruikers. Als accountmanager heeft Raymond in de laatste acht jaar alle belangrijke technologische ontwikkelingen in onze markt meegemaakt. De vraag naar gecentraliseerd IT-beheer op afstand voor datacentra groeit sterk. Met deze nieuwe Europese product marketing discipline kan Raritan haar krachten focussen op deze dynamische markt om extra groei te behalen.’