Xerox zet met zijn Geautoriseerde Partnerprogramma de volgende stap in de strategische ontwikkeling van zijn verkoopkanaal. Het nieuwe programma moet het makkelijker maken voor resellers om zaken te doen met de printerfabrikant.
Het Geautoriseerde Partnerprogramma bestaat uit drie niveaus: Geregistreerd, Geaccrediteerd en Premier. Ieder niveau biedt resellers onder meer een bepaalde volumekorting, recht op toegang tot ondersteunende middelen en op opleidingen.
"Samenwerken is niet langer een onderdeel van onze business: het is onze business", zegt Peter Held, volume channel business manager bij Xerox Nederland. "De feedback van onze resellers is duidelijk: onze partners zijn op zoek naar gedifferentieerde producten en diensten, een sterke financiële waardepropositie en een eenvoudige zakelijke relatie met Xerox."
"We verbeteren onze systemen en processen om het eenvoudiger te maken zaken met ons te doen", licht Peter Held verder toe. "We bieden een groeiend scala aan software oplossingen, tools, resources en business development programma’s om resellers te helpen bij het identificeren van nieuwe markten en bij het winnen aan omzet en marktaandeel."
Xerox hoopt resellers te helpen met een verschuiving een ‘product only’ naar een op annuïteiten gebaseerd bedrijfsmodel. Het Geautoriseerde Partnerprogramma biedt geaccrediteerde resellers toegang tot het Xerox all inclusive PagePack plan (een vaste kosten-per-pagina concept voor het MKB) en tools als de Self-Assessment Value Estimator (SAVE) die een schatting geeft van de printkosten en het ‘pay as you go’ model met PagePack vergelijkt. Dit helpt klanten en resellers in kaart te brengen of een ‘pay-as-you-go’ of een PagePack model gunstiger is voor de klant.