Ict’ers zijn hardrijders. Dit stelt Ronald Kool, verkeersrechtadvocaat en initiatiefnemer van de site Rijbewijsterug.nu.
Volgens verkeersrechtadvocaat Ronald Kool van Leesberg Advocaten zijn de meeste snelheidsovertreders ict'er. De advocaat beweert dat ict'ers vaker dan andere beroepsgroepen een beroep doen op zijn advocatenkantoor om hun ingenomen rijbewijs zo snel mogelijk terug te krijgen.
Snelheidsovertredingen
Via de website Rijbewijsterug.nu geeft het advocatenkantoor juridische hulp. "Wij worden dagelijks gebeld door mensen wiens rijbewijs is ingenomen. Als het om snelheidsovertredingen gaat, zijn de bellers meestal ict'er", vertelt Kool. "Hoe dit te verklaren is? Veel ict'ers gebruiken hun auto vaak voor klantbezoeken. Het zou zo kunnen zijn dat deze groep zwaarder getroffen wordt wanneer hun rijbewijs wordt ingenomen."
Zzp’ers
Een andere factor is volgens Kool het hoge aantal zzp'ers in de ict-branche. "Het gaat vaak om zelfstandige consultants, die geen kant op kunnen zonder auto. Zzp'ers kunnen niet terugvallen op een collega dus zoeken ze eerder hulp bij het terugkrijgen van hun rijbewijs."
Dat ict'ers eerder via internet op zoek gaan naar een oplossing en op die manier op de rijbewijsterug-site stuiten, geloof Kool niet. "Andere beroepsgroepen surfen net zoveel."
Het rijbewijs wordt ingenomen wanneer iemand vijftig kilometer of meer boven de toegestande maximum snelheid rijdt.
Weer zo’n strategisch mediabericht, waarbij de ict’er in een kwaad daglicht komt te staan. Dat de ict’er zich niet ‘aan de regels kan houden.
Ben zelf achttien jaar werkzaam in deict en heb nog nooit rijbewijsproblemen gehad en heb tientallen schadevrije jaren.
Weer zo’n negatief berichtje.
Waar zijn de bronnen? Hoe kan dit uitgezocht worden dat dit artikel klopt? Welke cijfers en hoe zijn deze onderbouwd?
Niks van dat alles… Onzin-artikel dus. Om een negatief beeld over ict’ers te scheppen, zodat de tarieven onder druk blijven.
Want men wil ‘wel’ de kennis maar er niet voor betalen.
Wens het bedrijfsleven succes, want ze komen toch echt niet verder hiermee, als ze hiermee doorgaan…
Ik heb een beter idee. We willen allemaal graag snel en veilig naar huis, zonder verdere zorgen en ongeacht project. Liever een bekeuring voor te hard naar huis rijden als je het project gered hebt, dan te laat opleveren en op tijd thuis te zijn.
Wij, de flitspaal-ict-beheerders, zullen deze in storing zetten. Op zoek naar een oplossing vergt jaren, helpdesken zijn eerste lijns niet bereikbaar, tweede lijns rijd niet hard meer en derde lijns is niet aansprakelijk. Zo kunnen we rustig naar huis rijden zonder stress door de wetenschap dat we niet geflitst worden of dat de administratieve afhandeling er niet komt.
Happy ICT Power
Moi, ict’er die regelmatig lange dagen maakt. En laat nou aan het eind van die lange dagen de files eindelijk opgelost zijn. Zou ‘het’ dan niet komen doordat op dat soort momenten alleen ict’ers op de weg terug zijn? Ik bedoel: probeer eens meer dan 50 kilometer te hard te rijden in de ochtend-, middag- (ja, die bestaat tegenwoordig ook al…) of avondspits. Conclusie: ict’ers zijn keiharde werkers! Ja, zo lust ik er nog wel een.
Ik ben geen ict’er maar ik rij ook vaak hard, hoe leg je dat uit?
Goede autoradio gevoed met usb-stick boordevol mooie muziek, prettig rijdende auto op cruise-control. Ik zit graag in de auto en heb derhalve geen behoefte om te hard te rijden. Ik denk dat al die snelheidsduivels gewoon een betere auto en autoradio moeten kopen zodat ze ook met plezier achter het stuur zitten.
Ben wel ICT’er. Mijn laatste bekeuring was 1 mei 1999.
@Snor: Volgens Spee BV wel; daar wordt alles wat krom is recht mee gepraat. Ondertussen rinkelt de kassa vrolijk; bij tegenvallers worden we getrakteerd op winstwaarschuwingen. Geen woord over veiligheid, behalve als er weer zo’n uit de lucht gegrepen getal wordt gebruikt om een causaal verband aan te tonen tussen boetes en daling doden.
Ik werk zelf in de ict installatie brance (netwerken)
je bent een knappe motor rijder, als je al deze materialen en gereedschapen in je koffers krijgt.
Dus leuk als je een kantoor pikkie bent die van 8-17 werkt.(alle motor rijders zijn ook niet even netjes)
Het meeste van mijn werk bestaat uit vliegende keep, van de ene naar de andere klant, en bij de een duurt het wat langer om een probleem op lossen dan bij de ander. De een probeerd dat door harder te rijden in te halen(wouw 5-15 minuten tijd winst). ( ik doe daar niet aan mee)
Wat ik wel kwijt wil, is dat er ongeveer 70% van de bestuurders een auto kopen zonder richting aanwijzers (blijkt tegenwoordig een optie te zijn).
Dit zijn de mensen die veel vertraging veroorzaken op de linker baan. Ook de mensen die met 80-90 naar links gaan om een vr8wagen in te halen. Mijn advies, blijf daar lekker achter rijden, ik heb geen zin om van 120 cruise af te moeten remmen naar 80-90 en vervolgens weer op te trekken. Zeer irriterend.
maak de linker baan minimum 120 en rechts 80-100 klaar wil je inhalen, trap je pedaal in , maak snelheid, geef RICHTING aan, kijk nogmaals spiegels, en ga dan naar links, ben je de auto/vr8wagen voor bij ga weer naar rechts en ga verder op je 90-100 gangetje. Iedereen blij.
En is er een ongeluk gebeurt, RIJ DOOR en kijk thuis op internet. Leuk he leed vermaak, kijk voor je en laat het verkeer doorstromen, dan dom te kijken en vertraging, en langere file te veroorzaaken.
Nee ik ben geen Seat rijder,