Internetonderneming 1DayFly.nl heeft concurrent iOffer gekocht voor een onbekende overnamesom. De positie van de onderneming in het snelgroeiende, relatief jonge marktsegment wordt hierdoor verstevigd. De ambitie van het bedrijf is om voor het einde van het jaar actief te zijn binnen de hele EU.
1DayFly.nl verkoopt één product per dag voor een lage prijs. Hierdoor worden grote hoeveelheden producten afgezet waardoor de aanbieding meer dan scherp zijn. Iedere dag probeert het bedrijf nuttige of bijzondere product te verkopen. Afgewisseld met producten die relatief erg goedkoop zijn. Door de overname van iOffer worden de bezoekersaantallen verhoogd en dat heeft weer invloed op nog betere, scherpe aanbiedingen voor de consument.
Grootste dagactie site van Europa
Roderick Voerman, partner van 1DayFly.nl, licht de overname toe: ‘Wij willen de grootste dagactie site worden van heel Europa en daar hoort volgens ons schaalvergroting door overname van concurrenten ook bij. De concurrentie binnen dit marktsegment is heftig. Net zoals ‘google' het merk is voor een zoekmachine wil 1DayFly het merk worden op het gebied van dagacties. Aan onze groeiende omzet merken wij dat consumenten scherpe dagacties via hun mailbox erg waarderen. Iedere dag omstreeks 12.00 uur ontvangen onze abonnees kosteloos de 1DayFly aanbieding in hun mailbox. Sinds kort kan dat ook per SMS. De aanbieding geldt dan nog 24 uur.'
Gemak dient de mens
De scherpe prijs in combinatie met het gemak van online winkelen en een snelle bezorging maken dat 1DayFly gebruikers graag weer terugkomen. Voerman: ‘Onze lancering was een klein jaar geleden en nu behoort de website al tot de top 1000 van meest bezochte websites in Nederland. Door de afwisseling van ons aanbod, van een rageproduct zoals Heelys tot de nieuwste snufjes op consumentenelektronica, maken het de moeite waard om iedere dag opnieuw uit te kijken naar onze aanbieding.'