Oracle heeft zijn aanbod voor softwareconfiguratie en upgrade management verbeterd en uitgebreid. Daarnaast ontving de organisatie tijdens Oracle OpenWorld een award van de Amerikaanse Service and Support Professionals Association (SSPA) voor zijn supportactiviteiten.
Software Configuration Manager
Oracle introduceert een nieuwe versie van zijn Software Configuration Manager-platform. Het systeem verzamelt en integreert automatisch gedetailleerde en dynamische informatie met betrekking tot de systeemconfiguratie. Oracle kan zo proactief en gepersonaliseerd support leveren. Oracle Software Configuration Manager vormt de basis voor een nieuwe generatie support tools, mogelijkheden en diensten en is gebaseerd op Oracle Enterprise Manager-software.
Upgrade Management Service
Het supportaanbod is verder uitgebreid met Oracle Advanced Customer Services Upgrade Management Service, ontworpen om het upgraderisico voor klanten te minimaliseren en de waarde van hun software-investering te verhogen. De services voorzien in een compleet portfolio van eenvoudige, snelle en kosteneffectieve management tools en diensten waarmee Oracle-klanten moeiteloos van hun huidige omgeving kunnen overschakelen naar de voor hen meest geschikte omgeving en versies. Gebaseerd op het Oracle Services Framework, wordt versie 3 van ITIL ondersteund door Oracle Advanced Customer Services Upgrade Management Service en komt het tegemoet aan de individuele behoeftes van elke klant. Ongeacht of deze zelf de upgrade verzorgt, een derde partij ervoor inschakelt, of gebruikmaakt van Oracle Consulting Services.
De Oracle Advanced Customer Services Upgrade Management Service kent drie stappen: de Upgrade Pre-Planning Analyse, Upgrade Management en de Post Upgrade Evaluation. Hierdoor kunnen klanten stap voor stap naar een nieuwe situatie overschakelen, gecontroleerd en zonder risico.
Oracle Support onderscheiden
Oracle is tijdens Oracle OpenWorld onderscheiden voor zijn supportactiviteiten. Oracle Support kreeg de ‘Services Industry Leadership'-award toegekend door de Amerikaanse Service and Support Professionals Association (SSPA). Oracle is het eerste bedrijf dat een dergelijke onderscheiding in ontvangst mag nemen en krijgt de award voor de vooruitstrevende rol op het gebied van klantenondersteuning en het vastleggen en definiëren van standaarden op het gebied van ‘service excellence'. Oracle kent een lange supporttraditie, gericht op een voortdurende innovatie op het gebied van dienstverlening. Het was één van de eerste bedrijven die elektronische, online ondersteuning bood en ondersteunt klanten wereldwijd in 27 talen en in elke tijdzone, met 16.000 ontwikkelaars en 7500 supportprofessionals.