Tijdens het XChange-congres voor it-dienstverleners in de VS kwamen dit jaar veel vendoren aan het woord over hun indirecte aanpak. Het Amerikaanse CRN komt met een aantal hoogtepunten. CRN Nederland gaat daar later deze week dieper op in.
Het Amerikaanse CMP Channel organiseerde het 13e jaarlijkse XChange Solution Provider-congres van 5 tot 8 maart in Los Angeles. XChange brengt meer dan 225 resellers samen met meer dan 90 vendoren en distributeurs. Het congres is gericht op netwerken en relaties bouwen. Het Amerikaanse CRN geeft kort wat hoogtepunten:
1.Dell kreeg te maken met veel weerstand tijdens XChange. IT-dienstverleners onderwierpen Dell aan een stortvloed van vragen. Er is namelijk nog veel onduidelijkheid bij resellers over Dells prille partnerprogramma.
2. IBM zet zijn zinnen op indirecte verkopen in de mid-market. Tijdens het XChange-congres geeft "Big Blue" aan dat het flink wil investeren in partner-leads voor de middenmarkt.
3. Juniper belichtte tijdens XChange waarom var’s over moeten stappen. Onlangs introduceerde de netwerkfabrikant zijn eerste enterprise Ethernet switches. Daarmee is de marktkans voor Juniper en zijn partners meer dan verdubbeld, beweert Juniper.
4. Microsoft geeft aan dat er geen plannen zijn voor directe sales van SaaS voor het mkb. Microsoft is vastbesloten software plus service via het kanaal te bieden, in alle marktsegmenten.
5. HP belooft aanzienlijk meer te investeren in het it-kanaal. Het geld is vooral bestemd voor de mkb-reseller.
6. VMware nodigt var’s uit de virtualisatie kant op te gaan. Volgens VMware valt er veel aan te verdienen.
7. CA en Ricoh beloven hun kanaal-strategie te verscherpen.
Bron: CRN