Aan het PPP zijn drie specialisaties toegevoegd: Sales Service, Office Printing en Office Printing Solutions.
CRN had al eerder over de uitbreiding van HP’s PPP geschreven. HP heeft in Nederland meer dan 300 partners die aan de deelnamecriteria voor het HP Preferred Partner Programma 2008 (PPP) voldoen.
HP PPP 2008
HP’s Preferred Partner Programma is twee jaar na de lancering in EMEA volgens de leverancier nog altijd een succes, met goede resultaten voor HP en zijn partners. De gemiddelde jaarlijkse HP Preferred Partner omzet is 13 procent gestegen en het aantal HP Certified Professionals groeit nog altijd, zo meent HP. "Het Preferred Partner Programma blijft het middelpunt van de Solutions Partner Organization (SPO) strategie en zorgt nog altijd voor groei, winst en klanttevredenheid, de drie drivers achter dit programma," aldus Antoine Barre, vice president, SPO, HP EMEA. "Specialisaties zijn een voorwaarde voor het PPP omdat de specialistische kennis van onze partners en de daaruit voortvloeiende toegevoegde waarde voor de eindgebruiker niet onderschat mogen worden en een belangrijk gebied voor ontwikkeling vormen binnen onze channelstrategie."
Sales Service Specialisatie
Deze nieuwe specialisatie binnen het HP PPP is specifiek bedoeld voor partners met bewezen expertise door certificeringen, gerealiseerde omzet op HP Services en de juiste productmix. De specialisatie levert aanvullende voordelen op, zoals een verhoogde compensatie, marketing deliverables, uitnodiging voor specifieke Service evenementen en programma’s voor verbeterde verkopen van HP Services. De Sales Service Specialisatie is een ingangseis voor andere service specialisaties. De HP Preferred Service Sales Specialist wordt extra beloond voor de verkoop van Care Packs via een dubbele Pay-for-Results en Partner Development Funds. Top performers kunnen daar bovenop nog extra Sales rebate verdienen.
Office Printing Specialisatie en Office Printing Solutions Specialisatie
De nieuwe specialisatie Office Printing erkent en beloont partners die actief oplossingen verkopen uit het gehele IPG productportfolio (IPG producten, services, supplies en contracten business), specifieke IPG certificaten hebben en die bereid en in staat zijn om midrange- en high-end producten te verkopen. HP biedt deze partners IPG Account Management, verhoogde compensatie, extra marketing content en deliverables en exclusieve toegang tot IPG trainingen en applicaties.
Partners met deze Office Printing specialisatie kunnen zich nog verder certificeren: tot Office Printing Solutions (OPS) Specialist (voorheen bekend als IPSS). Het gaat hier om partners die een actieve rol willen spelen in de markt voor fotobewerkings- en printoplossingen, met name bij middelgrote en grote bedrijven (hardware, leveringen en diensten). HP OPS Specialisten kunnen het print- en kopieernetwerk van hun klanten optimaliseren en versimpelen door de balans te vinden tussen eindgebruikersproductiviteit, ondersteuningsaspecten en kosten. De voordelen: HP OPS Account Management, exclusieve toegang tot het HP Printing Solutions portfolio, gerichte trainingen en applicaties, additionele compensatie en Co-marketing en Business development activiteiten.