HP kondigde vandaag nieuwe software en diensten aan om organisaties te helpen IT operations te transformeren en de volledige levenscyclus van het business services beheer te automatiseren. De nieuwe functionaliteiten helpen IT organisaties bij het verbeteren van de efficiency en verlaging van de operationele kosten.
Tijdens de HP Software Universe 2007, op 26 en 27 november in Barcelona, zijn ondermeer de volgende nieuwe of vernieuwde producten en diensten aangekondigd:
HP Automated Operations 1.0, inclusief HP ITSM software en HP Business Service Automation
HP Service Manager 7.0
HP Decision Center 2.0
HP Blueprint en Training voor Service Manager 7.0
HP IT Service Management Assessment Services
Het bedrijf introduceerde HP Automated Operations 1.0. Een geïntegreerde set van producten dat de IT operations automatiseert, voor zowel alle technologie als voor de organisatorische onderdelen. Hiermee voorkomen organisaties de arbeidsintensieve, ad hoc en aan fouten onderhevige handmatige processen en verlagen zij de operationele kosten, waardoor zij meer budget hebben om in te zetten op meer strategische en innovatieve IT initiatieven die echt een bijdrage leveren aan modernisering en groei.
De HP Automated Operations 1.0 software suite bestaat uit IT Service Management, Business Service Management en Business Service Automation oplossingen. Deze suite is één van de belangrijkste onderdelen van HP Software’s Business Technology Optimization portfolio, dat eigenschappen van HP OpenView, Peregrine, Mercury en Opsware integreert. De suite bestaat uit de volgende nieuwe oplossingen:
· HP ITSM software: een verbeterde versie, inclusief best practices met blueprints, training en assessments. HP ITSM software helpt organisaties bij het bepalen, definiëren, leveren en beheren van business services van A tot Z.
· HP Business Service Automation: één enkel platform om alle IT processen en wijzigingen in applicaties, servers, netwerken, opslag en clients te automatiseren. De oplossing voorziet ook in een centrale configuration management database (CMDB) voor rapportage, welke de kosten en risico’s van verandering vermindert en tegelijkertijd uitgebreide audit en compliance mogelijkheden biedt.
"We hebben ons software portfolio de laatste twee jaar enorm uitgebreid om onze mogelijkheden te verbreden en te verdiepen. Zo kunnen we klanten helpen met het verbeteren van hun resultaten," zei Tom Hogan, senior vice president, Software, HP. "Deze constante focus op onze klanten heeft zich terugverdiend en meer klanten kiezen HP Software om hun zakelijke doelstellingen te bereiken."
Volgens een recent onderzoek, uitgevoerd door industrieanalist Gartner Inc., zijn de top twee prioriteiten waarvan organisaties verwachten dat deze door IT ondersteund worden, het verbeteren van business processen en het beheersen van bedrijfsbrede operationele kosten.(1)
Echter, veel chief information officers moeten deze uitdaging het hoofd zien te bieden met verouderde tools en manuele, ad hoc processen die tekortschieten om steeds complexere IT omgevingen te beheren. Deze complexiteit wordt veroorzaakt door de enorme groei van de IT infrastructuur, inclusief servers, netwerk devices, opslag, clients en software.
Nieuwe HP Business Service Automation oplossing
De nieuwe HP Business Service Automation oplossing combineert de belangrijkste datacenter automation technologie uit de acquisitie van Opsware met HP’s geautomatiseerde client- en opslagfunctionaliteiten. Deze oplossing stelt IT organisaties in staat om:
Operations tussen client, applicaties, fysieke en virtuele servers, netwerken, opslag en software te automatiseren en daardoor het IT personeel meer in te zetten op strategische en innovatieve initiatieven, om zo een bijdrage te leveren aan zakelijke groei;
Processen tussen systemen en teams op te zetten met geïntegreerde proces workflows door middel van HP Operations Orchestration software. Klanten kunnen met deze software geautomatiseerde process workflows creeëren die complexe veranderingen mogelijk maken, die meerdere infrastructure lagen en ingebouwde audit trails omvatten. Dit is met name van belang voor processen die van belang zijn voor de financiële rapportage, beveiliging en andere beheersinvloeden; en
Alle configuratie updates en veranderingen aan infrastructuur en applicaties ten behoeve van volledige service compliance vast te leggen en te beheren.
"Business service automation is een kans voor IT organisaties om meer op één lijn te komen met zakelijke doelstellingen, zoals compliance, beveiliging, kostenbesparing en het opleveren van innovatieve producten," zegt Stephen Elliot, research director, Enterprise Management Service, IDC. "De aloude manier waarop veel IT organisaties bedrijfsbrede infrastructuur beheerprocessen uitvoeren verdwijnt nu in snel tempo omdat ze te statisch zijn, ze duren te lang en het verlengt de tijd waarin producten op de markt worden gebracht. IT organisaties moeten zich ontwikkelen richting volwassen processen en technologieën die een meer dynamische, business-gedreven invloed ondersteunen."
Uitgebreide HP IT Service Management oplossing
HP’s ITSM oplossing helpt IT organisaties bij het continu monitoren, meten en verbeteren van hun zakelijke waarde, terwijl de efficiency van de IT dienstverlening wordt verhoogd. De oplossing biedt belangrijke uitbreidingen:
HP Service Manager 7.0 – maakt geautomatiseerd IT service management mogelijk om zakelijke diensten vanuit een eindgebruikerperspectief te beheren om zo een hogere kwaliteit dienst te bieden tegen lagere kosten. Het vinden en oplossen van problemen kan worden versneld door integratie van HP Universal CMDB en HP BSM oplossingen. Dit wordt ook aangeboden als Software-as-a-Service, oftewel SaaS, waardoor klanten software ‘on demand’ via het Internet kunnen gebruiken.
HP Decision Center 2.0 – helpt IT personeel de kwaliteit van hun dienstverlening te beheren en te verbeteren. IT organisaties worden hiermee geholpen geïnformeerde beslissingen te nemen om zakelijke processen te verbeteren, terwijl een mogelijke negatieve invloed hierop zo klein mogelijk wordt gehouden. Het biedt pre-geconfigureerde metingen en analyses gebaseerd op ITIL v3 ten behoeve van de meetbaarheid die noodzakelijk is voor continue service verbetering.
Tevens biedt HP nieuwe diensten om klanten snel te helpen de waarde van zijn software te ontsluiten, waaronder:
HP Blueprint en Training voor Service Manager 7.0 – levert best practices voor het standaardiseren en automatiseren van processen om de uitrol van ITIL v3 en de implementatie van HP Service Manager te versnellen. Deze diensten helpen klanten de efficiency en kwaliteit van IT operations te verbeteren, en ervoor te zorgen dat tegemoet wordt gekomen aan de verplichte rapportage eisen en het verlagen van operationele risico’s.
HP IT Service Management Assessment Services – helpt klanten bij het continu verbeteren van de kwaliteit van hun service management vaardigheden en processen. Met uitbreidingen waaronder de nieuwe ITIL v3 processen, helpt deze dienst de productiviteit te verbeteren en het reduceren van reactieve procesveranderingen. Hierdoor kunnen meer IT medewerkers worden vrijgemaakt om zich te richten op strategische projecten die zakelijke groei ondersteunen.
Wunderman is het meest diverse marketing services netwerk wereldwijd. Hun creatieve campagnes bereiken klanten waar zij zich ook bevinden – online, onderweg, thuis of op kantoor – en worden gevoed door actie, levenslange relaties en meetbaar zakelijk resultaat. "Geconfronteerd met een snelle groei binnen Wunderman, zagen we ons genoodzaakt vele lokale service desk implementaties te consolideren. HP Software hielp ons een geconsolideerde, wereldwijde service desk te implementeren, die ons in staat stelde onze doelstellingen om kosten te reduceren te halen," zei Lawrence Baxter, chief information officer, Wunderman. "Nu we de volgende fase van het project in gaan, vertrouwen wij op HP’s ITSM oplossing om ons te helpen bij het verder verbeteren van onze operationele efficiency, het verhogen van de kwaliteit van onze service en het beter afstemmen van onze IT systemen met de business."