Intershop, de Duitse ontwikkelaar van e-handelssoftware, heeft vier modules gelanceerd die zijn toegesneden op elektronische handel binnen verticale markten.
cross-industry-toepassing in specifieke soorten e-handel. De nieuwe modules zijn allemaal ontworpen om te werken op het vlaggenschip van Intershop: het Enfinity e-businessplatform.
De vier verticale markten die nu door de Duitsers worden bediend, zijn de automobielsector, de hightech- en engineering-branche, de detailhandel en de markt van de consumentengoederen.
De viercross-industry-modules zijn gemaakt om Enfinity dusdanig te verbeteren dat het kan voldoen aan vier specifieke e-handelsvereisten:business-to-consumer (B2C),business-to-business (B2B), de zogenaamde leveranciersoplossing (voor verkoop via algemene en particuliere marktplaatsen) en de marktplaatsoplossing (voor bedrijven die hun eigen particuliere marktplaatsen willen opzetten).
Intershop introduceerde de nieuwe softwaremodules op de Cebit in Hannover. Het was de eerste publieke actie van het bedrijf sinds het bekend maakte dat de resultaten over 2000 behoorlijk tegenvielen. Er lag daarom nogal wat druk op de presentatie. Enerzijds omdat de onderneming duidelijk moest maken dat het de noodzakelijke stappen had gezet om de financiële situatie weer gezond te maken, zoals het schrappen van arbeidsplaatsen. Anderzijds omdat ze moest tonen dat de ontwikkeling van nieuwe producten door de financiële noodsituatie niet in het gedrang is gekomen.