T-Systems lanceert een nieuw Business Process Monitoring-systeem (BPM) dat bedrijfskritische processen binnen een SAP-applicatieomgeving 24 uur per dag monitort op alle niveaus. De oplossing is ook in te zetten in combinatie met de cloud computing-producten voor SAP-diensten van T-Systems.
De huidige generatie monitoring-systemen kijkt alleen naar technische processen. Deze systemen rapporteren fouten, maar kunnen deze niet direct koppelen aan losstaande bedrijfsprocessen. Het nieuwe BPM-systeem van
T-Systems detecteert niet alleen fouten, maar identificeert ook de getroffen processen. De oplossing is grotendeels gestandaardiseerd en eenvoudig te integreren met bestaande processen. Dit is mogelijk doordat de veelgebruikte SAP Solution Manager de basis vormt van het systeem. Deze oplossing ondersteunt de implementatie en het gebruik van bedrijfsapplicaties.
Het BPM-systeem slaat alarm als er een fout optreedt in een proces en lokaliseert de oorzaak van de fout. Servicemedewerkers kunnen vervolgens direct maatregelen nemen. T-Systems slaat in overleg met de klant drempelwaarden voor elke processtap op. Het systeem verstuurt een foutbericht als een bepaalde waarde niet wordt gehaald of juist overschreden.
De monitoringoplossing werkt ook bij algemene foutberichten. Heeft een bedrijf bijvoorbeeld te maken met een netwerkfout, dan geeft het systeem direct aan welk bedrijfsproces is getroffen, op welk moment en in welke mate. Deze transparantie vormt het fundament voor het gericht, snel en kostenbesparend oplossen van fouten.