Peak-IT is de eerste Nederlandse organisatie die partner is geworden van HDI. HDI (Help Desk Institute) is een van ’s werelds grootste organisaties op het gebied van trainingen en certificeringen voor Technical Support Professionals.
Peak-IT vindt dat de nieuwe IT-er – van architect tot helpdeskmedewerker – niet alleen passie voor techniek moet hebben, maar ook moet beschikken over uitstekende sociale vaardigheden en focus op de strategische bedrijfsbelangen van een opdrachtgever. Trainingen van HDI passen dan ook goed in de visie van Peak-IT. De certificeringen van HDI zijn internationaal erkend en zijn een internationale standaard voor certificeringen op het gebied van soft skills.
Snel inspelen op trends
"Als IT dienstverlener vinden wij het van groot belang om nog sneller in te kunnen spelen op trends en ontwikkelingen in de markt", stelt Maarten Cobelens, directeur van Peak-IT. "Wij vinden dan ook dat de nieuwe IT-er ook klantgericht, communicatief, leergierig en een persoonlijke netwerker moet zijn om zijn functie goed te kunnen uit oefenen. De zogenaamde soft skills worden dus steeds belangrijker. De trainingen van HDI sluiten goed aan op de toenemende vraag naar de nieuwe IT-er."
De medewerkers van Peak-IT die werkzaam zijn in de functie van Technical Support Professional zullen deze trainingen gaan volgen, onder begeleiding van een gecertificeerd HDI trainer. De training wordt afgesloten met een examen waarna de medewerkers gecertificeerd Support Center Analyst zijn. "Bij Peak-IT hebben we vroegtijdig ingezien dat er behoefte is aan een nieuwe IT-er. Juist omdat het bedrijf uitgroeit tot een waar IT-kenniscentrum en managed services-afdeling en daarnaast veel IT-ers detacheert, besteden we veel aandacht aan het kennisniveau en de vaardigheden van onze medewerkers om aan de klantvraag te voldoen."