De gemeente Lelystad kiest na een aanbesteding voor Inter Access als leverancier van IT-diensten. De gemeente heeft daartoe een raamovereenkomst gesloten met Inter Access voor twee jaar. De overeenkomst kan daarna twee keer met een jaar verlengd worden.
De gemeente Lelystad staat aan de vooravond van een aantal grote, innovatieve ontwikkelingen. Zo heeft de gemeente voor het ontwikkelen van nieuwe en veranderende dienstverlening aan de burger het overheidsconcept ‘Gemeente heeft Antwoord’ omarmd. Hiermee kan een burger via verschillende kanalen – e-mail, internet, loket of telefoon – diensten afnemen van een gemeente. Daarnaast heeft Lelystad Het Nieuwe Werken gekozen als uitgangspunt voor de kantoorautomatisering. Bij Het Nieuwe Werken hebben medewerkers in een organisatie ongeacht tijd, plaats of technisch hulpmiddel toegang tot bedrijfsinformatie.
Om deze twee kernontwikkelingen te ondersteunen, zijn een krachtige ICT-omgeving en informatiearchitectuur nodig, waarbinnen Lelystad bouwt aan de vernieuwde dienstverlening. De gemeente heeft daar regelmatig tijdelijk expertise voor nodig, onder meer op het gebied van ICT-advies, DMS-ontwikkeling, digitaal werken, project- en ICT-management, helpdeskondersteuning, website-inrichting (CMS), beheer en ontwikkeling, het packagen van applicaties, netwerkbeheer, databasebeheer en telefonieondersteuning. Inter Access gaat de gemeente Lelystad de komende jaren op die terreinen ondersteunen.
"Wij zijn erg blij met de keus van Lelystad voor onze dienstverlening", zegt Michel de Meijer, CEO van Inter Access. "Deze samenwerking onderstreept onze focus op de gemeentemarkt waar momenteel een belangrijke innovatieslag op ICT-gebied plaatsvindt. Wij kijken ernaar uit om de Gemeente Lelystad te ondersteunen bij alle plannen om de dienstverlening te verbeteren en de interne efficiency met behulp van Het Nieuwe Werken te verbeteren."