Capgemini implementeert tools voor de monitoring van netwerken en diensten van KPN. KPN heeft Capgemini aangewezen als systeemintegrator voor zijn nieuwe Service Quality-programma. Met dit programma wil KPN de kwaliteit van de dienstverlening de komende drie jaar optimaliseren.
Capgemini gaat voor KPN aan de slag als systeemintegrator voor de monitoring van netwerken en diensten. Capgemini implementeert tools gebaseerd op de Tivoli Netcool-omgeving van IBM waarmee de netwerken en diensten van KPN worden gemonitord. Capgemini is verantwoordelijk voor het ontwerp, ontwikkelen, testen en beheren van de verschillende modules van Tivoli Netcool-suite van IBM.
De opdracht is onderdeel van het nieuwe Service Quality-programma van KPN. Het bedrijf wil de komende drie jaar de kwaliteit van de dienstverlening optimaliseren.
Sinds 2002 is Capgemini betrokken bij de in inrichting van systemen voor netwerkmonitoring bij KPN.
Als ingehuurde kracht in het verleden kan ik KPN nu al zeggen dat dit weggegooid geld is. Zorg eerst eens dat de managers bezig zijn met waar ze voor ingehuurd zijn en niet de hele dag druk zijn met hun eigen baan verdedigen en dan pas komt het goed. Ook dit is ongetwijfeld weer een projectje van iemand die voor zijn voortbestaan vecht.