Dell viert deze maand februari de eerste verjaardag van de Europese introductie van zijn -programma. Twee maanden na de Amerikaanse introductie van PartnerDirect in december 2007 werd het programma geïntroduceerd in 19 Europese landen.
Gedurende de eerste twaalf maanden van het programma zijn er meer dan 15.000 geregistreerde partners tot het programma toegetreden en meer dan 100 partners gecertificeerd, aldus Dell in een persbericht. "Elke Europese regio kent zijn specifieke behoeften. Toen we met ons Europese PartnerDirect-programma van start gingen, wilden we onze partners daarom een ervaring bieden die naadloos op de lokale situatie aansloot", aldus Erik Preisser, Channel Director Benelux bij Dell in het persbericht. "We hadden dit onmogelijk kunnen bewerkstelligen als we niet naar onze partners hadden geluisterd. Om deze reden hebben wij er consequent naar gestreefd om de feedback van onze partners in te zetten om een helder, winstgevend en partnergericht programma te ontwikkelen. Hoewel we in 2008 een vliegende start in de EMEA-regio maakten, is er nog altijd volop potentieel aanwezig om het PartnerDirect-programma verder uit te breiden. In 2009 zullen we ons programma versterken door de samenwerking tussen onze directe en indirecte activiteiten verder te versnellen en meer te promoten. Iedereen weet dat dit een moeilijk jaar zal worden als gevolg van het economische klimaat, maar we zullen alles in onze macht doen om ervoor te zorgen dat het PartnerDirect-programma onze partners van de nodige ondersteuning voorziet en hen helpt om ondanks de recessie winstgevend te blijven".
Wereldwijd kent het PartnerDirect-programma 35.000 geregistreerde partners in 148 landen, die het portaal in 19 verschillende talen kunnen gebruiken. Gedurende de eerste negen maanden van het boekjaar 2009 vertoonden de wereldwijde channel activiteiten van Dell een aanzienlijk snellere groei dan de rest van de branche, zo meldt Dell in het persbericht.
Een deelnemer aan het PartnerDirect-programma in Nederland is SLTN. Herman Hamstra, verantwoordelijk voor de relatie met Dell bij SLTN, vertelt in het persbericht: "Het PartnerDirect-programma biedt ons alle ondersteuning die we nodig hebben om onze klanten te helpen om hun kosten te reduceren en hun IT-aanpak te vereenvoudigen". Hamstra is met name enthousiast over de toegankelijke en open opstelling van Dell: "We kunnen de telefoon pakken en direct met onze Dell Channel Development Manager bellen in de wetenschap dat hij werkelijke belangstelling zal tonen voor onze problemen, niet alleen vanuit kortetermijnperspectief, maar ook om voor een duurzame winstgevendheid van ons aanbod van Dell-oplossingen te zorgen".