Ict-dienstverlener Centric levert servicedeskmedewerkers en werkplekbeheerders aan Transavia op basis van een poolconstructie. Met deze constructie, waarbij medewerkers op oproepbasis kunnen worden ingezet, is de luchtvaartmaatschappij verzekerd van een constante personele bezetting voor de servicedesk- en onsite beheeractiviteiten en interne verhuizingen.
Transavia kan een medewerker zowel bij geplande als ongeplande absentie direct vervangen door een Centric-medewerker uit de pool. Deze medewerker is ingewerkt bij het bedrijf en beschikt over de juiste vaardigheden en actuele kennis, zodat de continuïteit van de dienstverlening is gewaarborgd. Bovendien kunnen de poolmedewerkers worden ingezet wanneer Transavia tijdelijk over extra capaciteit wil beschikken. De pool voor Transavia bestaat uit drie Centric-medewerkers.
Centric en Transavia hebben sinds een aantal jaren al een raamovereenkomst voor de detachering van ict-professionals. ‘We hebben gekozen voor de poolconstructie van Centric, omdat we op deze manier een ervaren groepje beheerders kunnen inzetten dat ons week in, week uit helpt met het werkplekbeheer', zegt Wim Kruit, manager IT Operations bij Transavia. ‘Op piekmomenten en bij ondercapaciteit kunnen we op oproepbasis extra mensen inzetten. Deze flexibele schil om onze eigen vaste groep mensen heen geeft ons de ruimte om tegen lage kosten toch het gewenste dienstenniveau aan onze interne klant te kunnen bieden.'
“De pool voor Transavia bestaat uit drie Centric-medewerkers”
Volgende maand: Transavia koopt 10 patchkabels bij Centric?
Beste Computable, doe iedereen een lol en laat dit soort non-nieuws achterwege, jullie zijn veel te goed voor deze onzin!
Is dit nou zo bijzonder? Sinds jaar en dag zijn dit soort constructies normaal. Gewoon extra manuren inkopen bij je vast it-dienstverlener die periodiek beheer komt doen.
Zo hé, de pool bestaat uit 3 medewerkers. Centric gefeliciteerd. Computable; Wat is dit voor een artikel? Kom op zeg!