Vanaf 23 april heeft contentsecurityleverancier Trend Micro een volledig programma voor resellers van zowel het mkb- als het enterprise-segment. Het programma, onder de naam ‘Worry-free for the channel campaign’ bestaat uit een partnerportaal, hosted remotemonitoring tools en een affiliated partnerprogramma.
"Worry-Free for the Channel is een wereldwijde campagne die erop gericht is de interactie tussen partners en Trend Micro te vereenvoudigen, en voor resellers om met klanten van Trend Micro een goede zakenrelatie op te zetten", zei Luc Eeckelaert, Trend Micro regional sales manager, onlangs in een exclusief interview met CRN.
Bijna alle security vendors leveren nu geïntegreerde security suites, maar Trend Micro's unieke selling point is web reputation services. "Security-klanten kiezen steeds meer voor een volledige oplossing. Die kan Trend Micro nu bieden, met software, appliances en nu ook voor het eerst een hosting-dienst. Webbedreigingen zijn in 2007 de grootste uitdaging", aldus Eeckelaert.
De technologie van Trend Micro bestaat uit twee delen: patternmatching en webreputation services. Een steeds groter wordende database van ip-adressen en foute sites wordt dynamisch aangevuld via Trend Micro-klanten. "We hebben al 20 jaar ervaring met contentanalyse. We blijven daar ook op gericht, en geloven in een volledig indirecte aanpak via ons partnerkanaal", aldus Eeckelaert.
Volgende maand wordt de technologie van de web reputation services in de enterprise suites opgenomen. Voor het mkb is deze al geïntegreerd. Binnenkort komt Trend Micro met een hosted oplossing, waarmee resellers klanten van Worry-free producten centraal kunnen beheren. "De software draait bij ons, de klant heeft alleen met de reseller te maken", aldus Eeckelaert.