HP heeft tijdens de 2007 European Business Awards een onderscheiding op het gebied van duurzame bedrijfsvoering (Corporate Sustainability) in ontvangst mogen nemen. Deze onderscheiding, de AXA Award, is speciaal gericht op organisaties die bewezen hebben actief te zijn bij het afstemmen van de bedrijfsvoering op preventief bestrijden van sociale, milieu- en overheidsproblematiek.
HP werd verkozen uit een geselecteerde shortlist van tien bedrijven, waaronder ABN AMRO, Akzo Nobel NV, Henkel KGaA en Volvo Car Corporation. HP werd vooral geroemd om zijn internationale bijdrage aan duurzame bedrijfsvoering en voor het al meer dan een halve eeuw integreren van de impact van zijn activiteiten in de core business strategie.
De term die HP intern hanteert voor alle sociale en milieu maatregelen die de organisatie treft, is Global Citizenship. De veelomvattende Global Citizenship strategie van HP heeft vier speerpunten: sociale investeringen, het milieu, verantwoordelijkheid voor de gehele supply chain en privacy. Dat vertaalt zich naar ecologisch verantwoorde werkplaatsen, doordachte recyclingprogramma's, het streng toezien op afspraken met toeleveranciers en bescherming van de privacy.
"Wij passen onze activiteiten aan aan de commerciële, sociale en milieumaatregelen van de regio waarin we actief zijn, door nauw samen te werken met organisaties en bevolkingsgroepen om de meest effectieve strategie en programma's te ontwikkelen", aldus Francesco Serafini, Managing Director van HP voor de gehele EMEA regio.
HP stond met zijn Microenterprise Acceleration Programme (MAP) ook als een van de tien bedrijven op de nominatie voor een Siemens Business Innovate van het jaar Award. Dit programma draagt actief bij aan kennisontwikkeling en -deling op het gebied van ICT met startende micro-ondernemers. Het MAP kreeg eerder al een speciale vermelding gedurende de presentatie van de Societé Generale Award voor Customer Focus, die organisaties onderscheidt voor hun toewijding aan service voor klanten.