Oracle introduceert een nieuwe oplossing voor de retailbranche, Oracle Product Information Management for Retail. Deze data management-applicatie geeft retailers toegang tot en inzicht in centraal opgeslagen productinformatie. Zo kunnen ze de operationele efficiëntie verhogen en de introductie van producten en diensten over verschillende kanalen versnellen. Daarnaast wordt de vertrouwensband met klanten versterkt en is het mogelijk de samenwerking met zakenpartners te automatiseren.
Door de sterk veranderende industrie en uitbreiding van het aantal afzetkanalen worden retailers gedwongen meer aandacht te besteden aan de kwaliteit van data. Als het belang van datakwaliteit wordt genegeerd, kan dit resulteren in het missen van verkoopkansen, verlies van marktaandeel en ontevredenheid bij klanten.
Oracle Product Information Management for Retail integreert, standaardiseert en synchroniseert productinformatie opgeslagen in verschillende systemen binnen een enkele, centrale data repository. De oplossing garandeert zo de betrouwbaarheid van de productinformatie. Dit is met name van belang voor retailers die te maken hebben met meerdere item masters en meerdere verkoopkanalen of organisaties die data synchroniseren met leveranciers.
"Veel retailers zien het belang van Product Information Management (PIM) niet en zijn daardoor niet goed voorbereid op de toekomst", zegt Andrew White, Research Vice President bij Gartner. "Om te kunnen profiteren van bedrijfs- en technologische initiatieven zoals klantcentralisatie, business intelligence, multi-channel integratie en SOA, moeten retailers beschikken over een solide informatie-infrastructuur. PIM biedt een tool om een goede fundering te leggen voor deze informatie-infrastructuur. CIO’s zouden PIM zo snel mogelijk moeten evalueren om klaar te zijn voor de toekomst."