Eén van de onverwachte effecten van de economische crisis is de explosieve groei van het aantal startende ondernemingen. Eind 2008 kwamen er, vergeleken met het jaar ervoor, maar liefst 50% meer starters bij. Maar een bedrijf starten is niet eenvoudig. Om starters op weg te helpen, introduceert Starters Tips een totaalpakket voor de starter, bestaande uit een magazine, website, Startersbeurzen en een online visitekaartjesnetwerk.
Starters Tips ontwikkelde dit vierluik samen met bedrijven uit twintig verschillende vakgebieden. Mark Lette, directeur Starters Tips: "Kernbegrippen zijn regionaal en laagdrempelig, dát zoekt de starter. Al in de oprichtingsfase krijgt de startende ondernemer te maken met veel vragen. Bijvoorbeeld over de telefoon en auto, maar ook over de inrichting van de orderadministratie en de opzet van de website. De starter wil die informatie direct hebben en dus niet wachten op een Startersbeurs eens per jaar. Met de vier activiteiten in ons totaalpakket zitten we dichter bij de starter dan welke andere instantie dan ook."
Binnen een maand na hun KvK-inschrijving krijgen alle startende BV’s, vof’s en eenmanszaken het gratis magazine Starters Tips in de bus. De informatie in het magazine wordt één op één doorgeplaatst op starters-tips.nl. In 2009 organiseert Starters-Tips 24 startersbeurzen in de twaalf provincies. Om starters te helpen met het opbouwen van een netwerk biedt Starters Tips een online uitwisselingsprogramma van visitekaartjes. Lette: "Starters vinden elke dag een nieuw kaartje van een regionaal bedrijf in hun mailbox, voorzien van drie hyperlinks: Interesse, Geen interesse, Wellicht later. Dit leidt tot minimaal 500 klantcontacten per jaar, per provincie en zo kunnen starters razendsnel een netwerk opbouwen."