Trend Micro benoemt Barry van Vliet tot marketing manager Benelux Consumer & Small Business.
Van Vliet wordt verantwoordelijk voor de positionering van Trend Micro in de consumenten- en mkb-markt. Hij wil onder andere met de inzet van sociale media en online campagnes de bekendheid van Trend Micro onder deze doelgroepen vergroten. Daarnaast streeft hij naar hechtere samenwerking met distributeurs, resellers en toeleveranciers.
Voordat Van Vliet bij Trend Micro aan de slag ging, werkte hij als marketingmanager bij Kaspersky Lab Benelux. Daar was hij verantwoordelijk voor productintroducties, de evenementenorganisatie en het vergroten van de naamsbekendheid. Daarvoor was hij marketing & communicatiemedewerker bij Panda Security, waar hij verantwoordelijk was voor het uitvoeren van campagnes voor resellers en distributeurs. In de periode daarvoor werkte Van Vliet bij distributeur SecureComm. "Ik heb erg veel zin om met Trend Micro aansluiting te gaan zoeken bij de consument en het mkb. Ik ben van plan om op een vernieuwende en onderscheidende manier met deze doelgroepen te communiceren en de dialoog aan te gaan. Ik zie ernaar uit om mooie campagnes uit te rollen en concepten uit te denken die consumenten en mkb’ers aanspreken. Trend Micro is al goed verankerd in de grootzakelijke markt en de tijd is nu rijp om ook het mkb en de consumentenmarkt te veroveren", zegt Van Vliet.